• Anonym (Wtf)

Vi är l/o-vegetarianer men tvingas ta med kött till julfirandet.

Bananböjaren skrev 2018-11-21 18:43:21 följande:

Det kan inte vara svårt att byta med nån annan om ni inte klarar av att köpa kött. Sen kanske ni ska skita i att gå helt, det är onödigt att ni förstör julen för alla andra med er vegoreligion.

Med tanke på att det är så otroligt jobbigt för er att köpa kött trots att det fungerat bra alla tidigare år så antar jag att ni står och predikar i ruset av er nyfrälsning om hur dåligt kött är för dom andra också. Hade nån i min släkt blivit vegokrigare och börjat stå och ropa meat is murder på julafton så hade den människan åkt ut genom dörren fortare än kvickt.

Så din jul handlar om kött?
  • Anonym (Wtf)
    Bananböjaren skrev 2018-11-21 19:22:01 följande:

Nej, men jag vill inte heller ha några moralister hemma hos mig på jul. Såna som står och predikar om hur ypperligt bra deras livsval är och att alla andra som inte gör som dom är idioter. Så brukar vegokrigare hålla på.

Det vill knappast Ts med partner heller. Att vegetarianer ska ta med kött är bara riktigt dumt. Att någon ens kommer på tanken att be en vegetarian eller vegan att ta med animalier är riktigt lågintelligent. Hur jäkla svårt kan det vara att byta mat så att alla kan ta med det som känns bra för dem?
  • Anonym (Wtf)
    Tow2Mater skrev 2018-11-21 22:04:04 följande:

Ingen verkar ju vilja byta.

Och varför skulle inte vegos kunna ta med kött? Har du aldrig tagit med en flaska vin fast du inte druckit alkohol själv, eller godis du inte ätit själv?

(Fast jag tror ju inte den här tråden ens är sann, dysfunktionalitetesgraden slår in taket även med fL mått mätt...)

Faktiskt inte. Eftersom jag tror att det är skadligt för allas hälsa att äta /dricka socker så har jag aldrig gått med på att ta med det. Jag vill inte bidra till att andra blir allvarligt sjuka. Hur kan det vara fel?
Svar på tråden Vi är l/o-vegetarianer men tvingas ta med kött till julfirandet.