• Tow2Mater

Vi är l/o-vegetarianer men tvingas ta med kött till julfirandet.

Anonym (Vego) skrev 2018-11-21 11:04:23 följande:
    Vi får ju köpa mat till "alla andra" plus egen vegomat till oss själva.
    Det hade varit så mycket enklare och billigare att köpa den maten som vi äter, i större mängd och slippa köpa köttbullar och korv till 30 andra människor.

Vi behöver iaf ta med mat som vi kan äta, så vi kommer att få betala 3000:- minst för kött och sedan för vår egna mat.
    (Nej, det duger inte med färdiga köttbullar och korven ska enligt tradition komma från slaktarn på byn, samt älgkorv från byns jaktlag).
    Klart morbror inte vill ta över korv och  köttbullar, då han kommer billigt undan med bröd/ost/sallad ha ha! Du får väl ge honom 3000 kr så får han kopa och fixa era korvar och köttbullar.
  • Tow2Mater
    Anonym (Wtf) skrev 2018-11-21 20:14:58 följande:
    Det vill knappast Ts med partner heller. Att vegetarianer ska ta med kött är bara riktigt dumt. Att någon ens kommer på tanken att be en vegetarian eller vegan att ta med animalier är riktigt lågintelligent. Hur jäkla svårt kan det vara att byta mat så att alla kan ta med det som känns bra för dem?
    Ingen verkar ju vilja byta.

Och varför skulle inte vegos kunna ta med kött? Har du aldrig tagit med en flaska vin fast du inte druckit alkohol själv, eller godis du inte ätit själv?

(Fast jag tror ju inte den här tråden ens är sann, dysfunktionalitetesgraden slår in taket även med fL mått mätt...)
  • Tow2Mater
    Anonym (Wtf) skrev 2018-11-21 22:21:41 följande:
    Faktiskt inte. Eftersom jag tror att det är skadligt för allas hälsa att äta /dricka socker så har jag aldrig gått med på att ta med det. Jag vill inte bidra till att andra blir allvarligt sjuka. Hur kan det vara fel?
    Så vad har du tagit med till fest? Ett morotsfat?
  • Tow2Mater
    Anonym (Wtf) skrev 2018-11-21 22:21:41 följande:
    Faktiskt inte. Eftersom jag tror att det är skadligt för allas hälsa att äta /dricka socker så har jag aldrig gktt med på att ta med det. Jag vill inte bidra till att andra blir allvarligt sjuka. Hur kan det vara fel?
    Låt mig gissa; du har tagit med dig Kokosdryck och Havredryck till fest?
  • Tow2Mater
    Shirazz skrev 2018-11-22 08:04:26 följande:
    Spelar du bara dum eller förstår du verkligen inte skillnaden mellan att ta med godis/vin man inte gillar mot att tvinga vegetarianen att rulla köttbullar eller tex den troende muslimen att ta med nubben?
    Jag pratar om den som inte dricker alkohol eller äter raffinerat socker som i godis. Nej, ser ingen skillnad.
Svar på tråden Vi är l/o-vegetarianer men tvingas ta med kött till julfirandet.