Inlägg från: Anonym (Köttis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Köttis)

Vi är l/o-vegetarianer men tvingas ta med kött till julfirandet.

Anonym (Unni) skrev 2018-11-21 13:48:09 följande:

Där tror jag cosinus har en viktig poäng. Vill ni fortsätta fira jul med släkten kommer ju problemet annars att bestå. Desto fler år som ni tar med kött trots att ni inte äter det själva så blir det bara än mer etablerat. Nu har ni gjort ett livsval och det finns ett tydligt skäl att ändra nu. 

Håller verkligen med i detta, ni måste ta striden nu. Annars kommer det nästa år låta "men det gick ju bra förra året?" och då kommer ni aldrig kunna ändra er.
    Anonym (LCHF) skrev 2018-11-21 13:58:00 följande:

Jag äter LCHF men frugan och jag bakar alltid massa bullar och gör knäck och kola till jobbet och till jul firandet med släkten.

Och bara för att jag äter LCHF numera betyder inte det att jag inte tänker fortsätta med detta, jag kan visserligen inte äta något av det utan får göra annat till mig själv. Jag har köpt frugans favorit choklad och samma askar paradis som vi alltid har med oss.

Vi har med oss olika sillar från vår fiskhandlare som gör grymma egna varje år, inget av detta äter jag men tar gärna med det som jag brukar..

Skulle jag va er hade jag gjort som förr

Hahaha för det är ju samma sak? Jag är laktosintolerant men ändå fixar jag rocky road och annat julgodis för de som kan äta det. Men att ta ett etiskt beslut att inte äta kött är knappast samma sak som att undvika kolhydrater... De vill uppenbarligen inte stödja den industrin eller ha kontakt med döda djur, då ska de såklart inte behöva köpa och rulla köttbullar. Du äter förmodligen inte LCHF för att det är synd om mjölet, det är dåligt för miljön att köpa mjöl och att liv behövt skövlas för att utvinna mjölet, eller hur? Då är det inte en rimlig jämförelse...
Svar på tråden Vi är l/o-vegetarianer men tvingas ta med kött till julfirandet.