• Solarn

Vi är l/o-vegetarianer men tvingas ta med kött till julfirandet.

Anonym (öäpiulky) skrev 2018-12-25 15:55:49 följande:

NI har valt att byta kost, alltså anser jag att ansvaret ligger på er. Det ni borde ha gjort är att i god tid prata med släkten om er nya livsstil och att ni inte känner er bekväma med att köpa just korv och köttbullar till julbordet och frågat om någon kan tänka sig att byta? 

Hade alla sagt nej får ni välja: fira hemma eller köpa med er det ni alltid har gjort. 

Drygt en månad innan jul är väl i rätt god tid? Och varför ska ts varje år behöva köpa mycket dyrare mat än de andra för att få vara med?
  • Solarn
    Anonym (öäpiulky) skrev 2018-12-25 17:28:55 följande:
    Ja, men ingen ville ju byta av vad jag förstår? Att de betalar dyrare mat har jag inte läst då jag svarade enkom på trådstarten, men där är ju en förklaring till att ingen vill byta. 

Snålt och helt galet anser jag. Vi har gjort så att den som köper det dyraste med sig köper kanske bara en sak, vi andra som fått andra saker på vår lott köper fler saker. 
    Det kan hända en del i längre trådar så det kan vara bra att läsa igenom iaf ts inlägg innan man svarar.
    Det handlar om flera tusen kronor i prisskillnad så varför ska de andra kunna välja att inte köpa den dyra maten medan ts alltid ska vara tvungen?
Svar på tråden Vi är l/o-vegetarianer men tvingas ta med kött till julfirandet.