• Niinja

    Julafton

    Hur skulle du lägga upp julafton ifall det bara kommer vara du och din respektive ?

  • Svar på tråden Julafton
  • Aniiee

    Kommer bara vara jag och ugan i år. VI "lägger inte upp det" alls utan det blir som det faller.


    I have a growing lack of disgust for you
  • myskmalva

    Jag hade ordnat någon enklare julmat och serverat den när det kändes som att det passade. Och så hade jag försökt att tvinga min sambo att titta på Kalle Anka. Kanske mutat med godis.

  • Gryntroll

    Jag skulle ha pyntat till julstämning hemma.
    Och på julafton gjort julfrukost (risgrynsgröt, skinkmacka och kanske pepparkaka) med soft julmusik i bakgrunden,  kanske lite morgontv och sedan långpromenad/skidtur/cykeltur eller någon utomhus aktivitet.
    Hemma igen till glögg med saffransbröd (eller saffranspankaka av gröstresterna) lagom till Kalle kanske.
    Sedan middag med julbordsmat i lite lagom omfång (hos oss skulle det vara 1-2 sorter sill, ägghalvor m majonäs, paté m cumberlandsås, köttbullar evt Janssons, men självklart även julskinka) och ris a´la malta med körsbärsås.

    Något spel/film/pusse/promenad eller något sånt och något gott att dricka och lite godis. För att sedan avsluta med en skinkmacka, knäck och en bra fillm.

    Typ så tror jag...
    Det är ungefär så som vi gör med familjen, men då har vi famlijens paket i strumpa till frukost och sedan efter middag paketutdelning med de i släkten vi firar med.

  • Kjell2
    Niinja skrev 2018-11-21 16:48:37 följande:

    Hur skulle du lägga upp julafton ifall det bara kommer vara du och din respektive ?


    Som vi brukar, vi har nästan alltid firat jul bara vi två. Juldekorationer med gran och allt annat. Julfrukost, litet julbord vid lunch, skinka på kvällen och sen julklappar.

    Sen en del annan traditionel mat dagarna innan och efter.


  • Bunny on speed

    Så här gör vi:

    Lagar rätt mycket olika julmat ändå, för vi älskar det. Brukar bli några klassiska saker och 3-5 nya rätter varje år. Vi byter lite mat med mina föräldrar, så vi får skinka och köttbullar från dem.

    Äter jullunch vid kl 13.

    Går över till grannen (ensamt äldre par) på eftermiddagen, fikar och byter en julklapp.

    Sedan går vi hem, byter klappar med varandra, myser framför Tv:n, äter julgodis och ris a la malta.

    Lugnt och stressfritt.


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Fiiee

    Oj.. hade det bara varit jag och maken..,

    Så hade vi tittat på Kalle vid 15..

    Jag hade gått på toa.. och bytt om till något riktigt sexigt jag vet att han gillar..

    Sen hade jag gått tillbaka till vardagsrummet och överraskat honom.. Sen hade vi varit som kaniner hela kvällen..

    Ätit i sängen.. sexat i sängen.. kolkat på julfilmer i sängen.. you know...

  • Anonym (Samma)

    Hade gjort det vi gör med familjen annars. Mysig julfrukost, gott fika, julbord till lunch, kanske några fler mysiga tvprogram på em än annars med julgodis till, julklappar, tomtegröt till kvällen, spela spel, midnattsmässa. Tycker inte att traditioner blir mindre mysiga för att man inte är så många.

Svar på tråden Julafton