• askyfullofstars

Hur funkar det när man blir framflyttad i graviditeten?

Hej!

Var på VUL idag och blev framflyttad till 7+1 (var i 6+5) enligt min app. Undrar om det innebär att jag är i v 7+1 nu istället? Eller vad ska jag räkna ifrån? :)

• Svar på tråden Hur funkar det när man blir framflyttad i graviditeten?
  • InaLo

Ja, du räknas vara i v7+1 nu. Din app utgår ifrån ungäfär när du hadde ägglossning vilket inte alltid är för alla på dag 14 utan kan lika gärna varit på dag 10 eller 19. UL mäter hur stort embryot är nu och får då ett ungefär graviditets längt. Det kan ändras igen på rutin ultraljudet med några dagar. Jag blev framflyttad 2dagar vid varje ultraljud. Så allt som allt 6dagar. Men man brukar utgå från ul.

• Jw83

Räkna med att du kan flyttas fram och tillbaka några gånger under graviditeten.

• askyfullofstars
    InaLo skrev 2018-11-22 04:38:40 följande:

Ja, du räknas vara i v7+1 nu. Din app utgår ifrån ungäfär när du hadde ägglossning vilket inte alltid är för alla på dag 14 utan kan lika gärna varit på dag 10 eller 19. UL mäter hur stort embryot är nu och får då ett ungefär graviditets längt. Det kan ändras igen på rutin ultraljudet med några dagar. Jag blev framflyttad 2dagar vid varje ultraljud. Så allt som allt 6dagar. Men man brukar utgå från ul.

Ok. Men eftersom jag gjort insemination så vet jag ju exakt när jag hade ägglossning eftersom jag gjorde VUL precis innan-därför jag blev chockad över att jag flyttades fram. :)
  • Jw83
    askyfullofstars skrev 2018-11-22 10:35:18 följande:

Ok. Men eftersom jag gjort insemination så vet jag ju exakt när jag hade ägglossning eftersom jag gjorde VUL precis innan-därför jag blev chockad över att jag flyttades fram. :)

Då ska du gå efter ditt datum. Mätningen på ul är alltid på ett ungefär. Det kansk skilja mycket beroende på massa olika faktorer.
  • askyfullofstars
    Jw83 skrev 2018-11-22 10:58:05 följande:

Då ska du gå efter ditt datum. Mätningen på ul är alltid på ett ungefär. Det kansk skilja mycket beroende på massa olika faktorer.

Ok då vet jag! :) Då behåller jag samma vecka i min app helt enkelt. Tack för ditt svar!
Svar på tråden Hur funkar det när man blir framflyttad i graviditeten?