• Fjäril kär

    Ska snöret sitta kvar i topparna?

    Dum fråga kanske men jag måste fråga.

    I många toppar/blusar jag köper sitter det ett tunnt sidenband/snöre i matchande färg, vissa gånger är det uppenbart att de är till för upphängning på galge. Inga problem.

    Men ibland sitter de på andra ställen som gör mig fundersam över funktionen. Tex på en bomullstopp där även armarna är axellös. (tänk tanktopp med ärmar) Mellan ärmarna över ryggen sitter ett sånt här band, ska det sitta där? Ser ju inte estetiskt snyggt ut alls med bandet strax ovan bhbandet. Har flera plagg där bandet är fäst på liknande sätt och där det ser riktigt illa ut med bandet synligt i rygg/över axel eller liknande. Ska det se ut så?

  • Svar på tråden Ska snöret sitta kvar i topparna?
  • MammAmma

    De banden är också till för att kunna hängas upp på galge i butiken. Jag klipper ALLTID bort dem.

  • Coccolina

    De finns för transport och upphängning i butik och brukar klippas av när man köpt plagget. Sen kanske du inte kan hänga kläderna på samma sätt. Men ofta så även om toppar hänger i butiker har man de vikta hemma så då behövs det inte på samma sätt.


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • BuoBä

    Det är till för att kläderna inte ska rasa av galgen i butiken. Tänker du inte hänga plagget och det syns när plagget är på så klipp bort det.

  • la anonyma

    Men vad då, menar du att de sitter fast med ena änden i framstycket på toppen och andra änden i bakstycket? Så brukar ju inte de banden som är till för galgarna sitta, så i så fall låter det väl nästan som att det är något annat? Eller hur menar du egentligen med "mellan ärmarna över ryggen"? Jag har ju svårt att tro att man skulle ha sådana sidenband som axelband, men om de sitter så att man kan ha dem som axelband - är det ens möjligt då att låta banden sitta kvar och ha på sig tröjan UTAN att faktiskt ha dem över axlarna som axelband? Är säkert jag som missförstår bandens placering, för detta låter så sjukt opraktiskt i mitt huvud, haha. :)

Svar på tråden Ska snöret sitta kvar i topparna?