Inlägg från: Anonym (Ksam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ksam)

Mask i rumpan?

En bekants farbror hade en meterlång mask som föll ut ur rövhålet när han duschade. 

• Anonym (Ksam)
    Anonym (Mask) skrev 2018-11-22 20:38:24 följande:
    Med vad? Det är en rak fråga
    Ja, om du får i dig äggen.
  • Anonym (Ksam)
    Anonym (Mask) skrev 2018-11-22 20:49:04 följande:
    Då ska man inte göra så iallefall. Smittar det genom mat?
    Ja om äggen finns i maten.
    Om någon med mask kliar sig i röven kan hen föra över äggen till maten, handtag och liknande.
  • Anonym (Ksam)
    Anonym (Ann Ahl) skrev 2018-11-22 22:29:42 följande:
    Gubben hade springmask för ett par år sedan. Han höll på att bli galen av klådan på natten, och bad mig kika efter i baken på honom. Satt en hel kolonin springmaskar och vinkade till mig i hans rövskägg. De kryper tydligen ut på natten för att lägga ägg i analöppningen på kvällen och natten. Plockade så många jag kunde med pincett, och dagen efter åkte han på apoteket och köpte maskmedel. Har lagt maskarna i formaldehyd, så att vi har dem som minne.
    Kul att ni sparade dem som minne.
    Själv frystorkade vi rackarna och använde som gardering till frukostyoghurten exempelvis. Är man ihärdig så kan man bedriva en odling i anus för att framställa gratis protein. Mal ner till mjöl och använd i plättsmeten.
  • Anonym (Ksam)

Garnering ska det stå såklart.

• Anonym (Ksam)

Hur gick det TS, blev du smittad?

• Anonym (Ksam)
    Anonym (Mask) skrev 2018-12-04 23:25:05 följande:
    Jag tror inte det men det kliar i rumpan ibland
    Kanske maskhonan är med snabeln och gräver men inte hittar något lämpligt boende till att placera ut äggen. Lukta på henne om du ser henne i huset så kan du förmodligen avgöra om hon varit i baken på dig och myst.
Svar på tråden Mask i rumpan?