Inlägg från: Anonym (Ann Ahl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ann Ahl)

Mask i rumpan?

Anonym (Annie Rööf) skrev 2018-11-22 21:36:03 följande:

Har haft springmask, krävde upprepade kurer innan de försvann. Var noga med att lakan och underkläder byts ofta och tvättas direkt, väldigt lätt att man smittar sej själv annars trots behandling. Sallad brukar vara en vanlig orsak till springmask (kan vegotrenden ha orsakat denna epidemi tro?)

Gubben hade springmask för ett par år sedan. Han höll på att bli galen av klådan på natten, och bad mig kika efter i baken på honom. Satt en hel kolonin springmaskar och vinkade till mig i hans rövskägg. De kryper tydligen ut på natten för att lägga ägg i analöppningen på kvällen och natten. Plockade så många jag kunde med pincett, och dagen efter åkte han på apoteket och köpte maskmedel. Har lagt maskarna i formaldehyd, så att vi har dem som minne.
  • Anonym (Ann Ahl)
    Anonym (A) skrev 2018-12-31 14:25:38 följande:

Hur har det gått?

Inga nya fynd hos oss iallafall, men jag håller ögonen öppna ifall gubben min börjar klia sig lite väl mycket i baken.
  • Anonym (Ann Ahl)
    Anonym (Mask) skrev 2019-01-16 08:14:39 följande:

har du haft någon annan åkomma då?

Pormask får man ju lite då och då, och hemorojderna har tilltagit i antal och storlek med åldern. Himla otrevligt när de spricker.
  • Anonym (Ann Ahl)

Hittade tyvärr ett knippe i mannens bak igår. Bara att starta på maskkuren igen, suck.

• Anonym (Ann Ahl)

Hittade en till ute på toalettsitsen nu.

• Anonym (Ann Ahl)
    Anonym (Haha) skrev 2019-06-20 13:37:47 följande:

Kollade du honom i röven?

Ja. Han klagade över intensiv klåda, så baserat på tidigare erfarenhet så var det lika bra att företa en visuell inspektion. Kunde genast se 4-5 maskar som hängde och dinglade i stjärthåren.
  • Anonym (Ann Ahl)
    Anonym (Haha) skrev 2019-06-20 15:20:09 följande:

Hahaha säker på att det inte var kånkelbär?

De var vita och rörde på sig. Nästan som om de vinkade till mig.
  • Anonym (Ann Ahl)

Någon som har prövat en alternativ maskkur någon gång? Vi har knaprat piller länge nu, men maskjävlarna fortsätter med att titta fram. Kan man stoppa upp något gift i baken eller smörja in anus med senap eller liknande?

Svar på tråden Mask i rumpan?