• Anonym (Dålig i sängen)

    Går det att bli bättre på sex?

    Jag är 28 år och har varit tillsammans med min man i 9 år. Innan vi träffades hade jag bara sex fyra gånger totalt och han var oskuld så vi har i princip utforskat allt sexuellt vi upplevt tillsammans.

    Nu till mitt problem. Jag tror att jag är dålig i sängen. Min man verkar lite halvintresserad av att ha sex med mig. Han har uttryckt flera gånger efter att vi haft sex att det bara var okej, inte jätteskönt (vilket såklart gjort mig lite ledsen). Han har sagt ett par gånger att han inte tycker att jag är lika sexig längre (jag har fött tre barn på tre år så JA, jag har både gått upp i vikt och har bristningar) vilket jag förstår. Ibland har vi dock sex och han säger att det var väldigt skönt så det är inte så att det alltid är dåligt antar jag. Vi har sex regelbundet ett par gånger i veckan.

    Jag har sedan han började uttrycka att allt kanske inte var toppen i sänghalmen försökt göra flera förändringar för jag vill verkligen göra det skönt för honom och att han ska ha det roligt tillsammans med mig.

    Jag har börjat träna för att gå ner lite i vikt, jag har börjat kolla på porr (något jag inte gjort tidigare alls) för att få lite mer tips och inspiration på ställningar och saker som han eventuellt kan njuta av, jag försöker att ta för mig i sängen genom att ta initiativ till sex/vara överst/bara ge honom njutning tills han kommer utan att vilja ha något tillbaka osv, köpt sexleksak till honom i ett försök att spica upp det lite, försöker hetsa upp honom lite spontant i vardagen genom att ta på honom när han kör bil/lagar mat/sitter vid datorn osv, överraskar honom med att sätta på mig en klänning eller något och vara helt naken under.

    Ja, jag känner att jag verkligen försöker göra vårt sexliv spännande och njutbart. Men jag upplever fortfarande att han inte tycker att jag är särskilt bra, vilket gör mig frustrerad, lite ledsen och osäker.

    Jag njuter när vi har sex men tycker inte alltid heller att det är så skönt. Jag har aldrig känt särskilt mycket vid penetrationssex utan har endast fått orgasm vid stimulans av klitoris. Han är mån om att jag ska komma men oftast blir det lite mer som två separata orgasmer vi får om jag ska försöka beskriva det.

    Jag har på sistone börjat inse att vi nog båda två är ganska oerfarna med tanke på att vi i princip bara varit med varandra. Min man har tagit upp ett par gånger att vi kanske kunde prova att ha sex med andra lite för att ha lite kul (om det känns okej för oss båda). Något jag var helt emot i början. Men nu börjar jag nästan bli sugen på att få veta om det faktiskt kan vara sådär otroligt skönt och spännande med sex som jag bara hört talas om?

    Dock känner jag mig så osäker på mig själv vad gäller sex så jag vet inte om jag hade vågat vara tillsammans med någon annan. Efter det jag upplevt med min man tror jag att jag är ganska dåligt i sängen och undrar om jag över huvud taget kommer kunna bli bättre eftersom jag inte verkat bli det vore senaste 9 år tillsammans. Vad tror ni?

  • Svar på tråden Går det att bli bättre på sex?
  • Anonym (Tråkigt men sant)

    Jag är i samma situation som du. Legat med en enda man. Förhållande på 14 år. Fött 2 barn de senaste åren. För 1 år sedan märkte jag att han slutade tända på mig. Tog inte initiativ osv. Jag tog tag i kroppen. Åt nyttigt, fick muskler osv. Nu är sexlivet på topp igen. Har insett att det aldrig handlat om min prestation utan mer om mitt självförtroende och utseende. Jag trodde inte att det hade så stor betydelse innan barnen, men verkar som man som tjej kommer ganska långt sexuellt med en fit kropp ärligt talat...

  • Anonym (Dålig i sängen)
    Anonym (Tråkigt men sant) skrev 2018-11-22 22:23:19 följande:

    Jag är i samma situation som du. Legat med en enda man. Förhållande på 14 år. Fött 2 barn de senaste åren. För 1 år sedan märkte jag att han slutade tända på mig. Tog inte initiativ osv. Jag tog tag i kroppen. Åt nyttigt, fick muskler osv. Nu är sexlivet på topp igen. Har insett att det aldrig handlat om min prestation utan mer om mitt självförtroende och utseende. Jag trodde inte att det hade så stor betydelse innan barnen, men verkar som man som tjej kommer ganska långt sexuellt med en fit kropp ärligt talat...


    Tråkigt som du säger men jag tror precis som du, att det säkert skulle hjälpa mycket om jag hade en sexig kropp. Jag försöker som sagt gå ner i vikten men för mig är det inte lätt och det tar ju framför allt tid om det ska vara hållbart (har ca 20 kg till min idealvikt). Även om jag förstår att man blir mycket mer attraktiv när man är smal och vältränad tycker jag ändå att det känns skit att man ska behöva må dåligt till och med av ens partner. Man tänkte ju kanske inte att kärleken och lusten enbart satt i kroppen liksom :(
  • Anonym (Anja)

    Fast vad gör HAN för ansträngningar då för att hotta upp sexlivet? Verkar som du gör allt jobb och han bara klagar.

    Ta hjälp av sexterapi eller parterapi i första hand innan ni börjar ligga med andra.

    Ett bra sexliv måste båda jobba på.

  • Mrstholm

    Hej,

    Som kille tycker jag att du verkar göra allt rätt! Jag drömmer själv om att min fru ska ta mer initiativ. Jag tycker inte att ni ska börja att träffa andra för att bli bättre på sex det tror jag är en väldigt dum idé. Jag tycker däremot att du gör rätt som googlar tittar på port för att få idéer problemet är bara att man tänder på olika saker. Så jag har två rekommendationer e?ler kanske tre: Ni måste sitta ner och prata och gör det inte hemma och se till att Ni har good tid på er och försök att lista ut vad ni tänder på jag är säker på att han har ideer som han tänker på och kanske inte vågar säge så det får ta tid och ni måste väbåda vara inställda på att ni ska tala om ert sex liv och fantasier.

    Om ser inte funkar så finns en kurs som heter gudomlig njutning den verkar vara bra och ni kommer att få massor av handfasta tipps och verktyg.

    Slutligen så kan du försöka gå ner i vikt, men jag tror inte det är problemet om jag ska vara ärlig Och utgår ifrån mig själv och hur jag fungerar, men alla är ju olika.

    Det blev en uppsats!

    Lycka till!

  • Anonym (H)
    Anonym (Dålig i sängen) skrev 2018-11-22 23:14:40 följande:
    Tråkigt som du säger men jag tror precis som du, att det säkert skulle hjälpa mycket om jag hade en sexig kropp. Jag försöker som sagt gå ner i vikten men för mig är det inte lätt och det tar ju framför allt tid om det ska vara hållbart (har ca 20 kg till min idealvikt). Även om jag förstår att man blir mycket mer attraktiv när man är smal och vältränad tycker jag ändå att det känns skit att man ska behöva må dåligt till och med av ens partner. Man tänkte ju kanske inte att kärleken och lusten enbart satt i kroppen liksom :(
    Nej, vad som hade hjälpt är ifall din man kunde ta sitt ansvar för att ni BÅDA trivs med ert sexliv. Sluta lägg all fokus på enbart hans njutning och fundera på vad du själv vill ha.

    Han verkar inte ens kunna kommunicera vad han vill, för att inte tala om att han verkar totalt ointresserad av att du ska må bra och njuta. I det ingår att han håller käften om att det (ve och fasa!) syns på din kropp att du burit och fött ERA barn.

    Ni ska absolut inte blanda in fler människor i ert sexliv innan ni fungerar tillsammans - både vad gäller kommunikation och själva sexet. Då först kan ni börja fundera på det och endast agera på det om BÅDA vill. Du ska inte ställa upp endast för att han försöker få det till att det är för din/er skull. För så som du beskriver det låter det bara som att han funderar på vad HAN vill.
  • Anonym (Mm)

    Jag tycker inte heller sex känns så mycket. Ibland tycker jag att männen bör vara tacksamma, att vi kvinnor ändå har sex med dem trots att det knappt känns liksom.

  • Anonym (Mm)

    Men annars tror jag att han vill att du njuter av in och ut. Där kan man ju fejkstöna, killar älskar stön! Jag gör det ofta =)

  • Anonym (Dålig i sängen)
    Anonym (Anja) skrev 2018-11-22 23:34:08 följande:

    Fast vad gör HAN för ansträngningar då för att hotta upp sexlivet? Verkar som du gör allt jobb och han bara klagar.

    Ta hjälp av sexterapi eller parterapi i första hand innan ni börjar ligga med andra.

    Ett bra sexliv måste båda jobba på.


    Jag tror att det har varit rätt långa perioder emellanåt (alla mina graviditeter och typ första halvåret efteråt) där jag varit ganska passiv (mår extremt illsboxh kräks hela graviditeterna så min lust är noll och även om min lust kommer tillbaka när barnet är född är jag oftast rätt trött första halvåret). Jag förstår att det är tråkigt när frugan helt plötsligt slutar vara spontan och vild. Och jag tror helt ärligt han tröttnade på att allt kanske bara handlade om mig under de åren jag i princip bara var gravid och ammade om vartannat.

    Det är därför jag nu försöker jobba hårt för att liva upp sexlivet igen. Men sexterapi kanske vore något. För ett svara på frågan vad han gör.... Hm, han kör väl mest sin vanliga repertoar.
  • Anonym (Dålig i sängen)
    Mrstholm skrev 2018-11-23 01:07:08 följande:

    Hej,

    Som kille tycker jag att du verkar göra allt rätt! Jag drömmer själv om att min fru ska ta mer initiativ. Jag tycker inte att ni ska börja att träffa andra för att bli bättre på sex det tror jag är en väldigt dum idé. Jag tycker däremot att du gör rätt som googlar tittar på port för att få idéer problemet är bara att man tänder på olika saker. Så jag har två rekommendationer e?ler kanske tre: Ni måste sitta ner och prata och gör det inte hemma och se till att Ni har good tid på er och försök att lista ut vad ni tänder på jag är säker på att han har ideer som han tänker på och kanske inte vågar säge så det får ta tid och ni måste väbåda vara inställda på att ni ska tala om ert sex liv och fantasier.

    Om ser inte funkar så finns en kurs som heter gudomlig njutning den verkar vara bra och ni kommer att få massor av handfasta tipps och verktyg.

    Slutligen så kan du försöka gå ner i vikt, men jag tror inte det är problemet om jag ska vara ärlig Och utgår ifrån mig själv och hur jag fungerar, men alla är ju olika.

    Det blev en uppsats!

    Lycka till!


    Tack, vad snäll du är. Jag blev glad av att läsa att det verkar som att jag gör många rätt ändå.

    Jag har försökt fråga honom såååå många gånger om hans fantasier. Senast igår faktiskt. Jag vet inte vad det är men han kanske skäms för sin Innersta snuskiga önskan eller något men jag ser bara att han blir obekväm i hela ansiktet och säger typ "inget särskilt". Jag har försökt förklara att alla fantasier är okej... Det är ju bara fantasier. Vissa kanske vi kan pröva och vissa kan ju bara få stanna kvar i fantasin men jag tänder också på att få höra om hans sexfantasier.

    Jag har berättat att jag drömmer om att ha flera kukar i mig samtidigt, att ligga med en annan kvinna och att få en fontänorgasm men ja... Fantasierna verkar sluta vid det så att säga. Jag frågar ibland om han vill kolla på porr tillsammans så att det ska bli upphetsande för oss båda och vi kan hitta saker vi båda gillar. Han brukar bli glad när jag frågar men jag skulle inte påstå att vi fått så många nya idéer av det tyvärr.

    Den där kursen lär ju väldigt spännande. Den ska jag absolut kolla upp mer kring. Tack för tips
  • Anonym (Dålig i sängen)
    Anonym (H) skrev 2018-11-23 03:03:10 följande:

    Nej, vad som hade hjälpt är ifall din man kunde ta sitt ansvar för att ni BÅDA trivs med ert sexliv. Sluta lägg all fokus på enbart hans njutning och fundera på vad du själv vill ha.

    Han verkar inte ens kunna kommunicera vad han vill, för att inte tala om att han verkar totalt ointresserad av att du ska må bra och njuta. I det ingår att han håller käften om att det (ve och fasa!) syns på din kropp att du burit och fött ERA barn.

    Ni ska absolut inte blanda in fler människor i ert sexliv innan ni fungerar tillsammans - både vad gäller kommunikation och själva sexet. Då först kan ni börja fundera på det och endast agera på det om BÅDA vill. Du ska inte ställa upp endast för att han försöker få det till att det är för din/er skull. För så som du beskriver det låter det bara som att han funderar på vad HAN vill.


    Tack tack TACK. Jag behöver få höra att det inte bara är jag som är dålig i sängen för ärligt talat har mitt självförtroende gått ner en hel del de senaste åren.

    I ärlighetens namn så ja... Han är rätt dålig på att kommunicera vad han vill ha. Jag försöker vara tydlig med vad jag vill men vissa saker har jag nog bara släppt för ett jag tidigare trott att det liksom är som det är. Typ som det här med penetrerande sex. Att man kan få orgasm på andra sätt än via klitorisstimulans var inget jag visste förrän för ett par dagar sedan och jag är superintresserad av att utforska det mer.

    Jag försöker få honom att öppna upp om fantasier han har eller bara att berätta för mig vad han tycker om att jag gör när vi har sex. Men inte så mycket respons tyvärr.
Svar på tråden Går det att bli bättre på sex?