• modsey

    Julklappar till killar 10 år

    Vi har köpt en stor gemensam klapp åt dem och jag vill egentligen bara komplettera med något litet. Har också köpt fina flanellsängkläder, pyjamas och en bok var. På jakt efter något mindre men inom "leksal/ spel" typ då de får en del nyttogrejjer i år. Vad köper ni till era killar i den här åldern?

  • Svar på tråden Julklappar till killar 10 år
  • Tow2Mater

    Ett halsband
    Nya benskydd och fotbollsstrumpor
    DVD med alla Karate Kid filmerna

    Har inte kommit längre, skitsvårt.

  • modsey
    Tow2Mater skrev 2018-11-23 21:20:36 följande:

    Ett halsband

    Nya benskydd och fotbollsstrumpor

    DVD med alla Karate Kid filmerna

    Har inte kommit längre, skitsvårt.


    Svår ålder känns det som ! Hm lite träningsgrejer kunde ju vara något
  • nnnnnnnn

    Alltid en bok och helst ett spel (gammaldags spel, inte skärm).
    Bra spel vi köpt tidigare:
    Ubongo
    SET
    Uno
    Skip-bo
    Yatsy

  • legomum

    Tänker lite monopol eller fotboll/hockeyspel (sådan sort man ställer på bordet)

    Nu är kanske dina killar inte några pusselkillar men annars rekommenderar jag 3d-pussel eller ett Jan van Haasteren -pussel.

  • modsey
    nnnnnnnn skrev 2018-11-23 22:53:01 följande:

    Alltid en bok och helst ett spel (gammaldags spel, inte skärm).

    Bra spel vi köpt tidigare:

    Ubongo

    SET

    Uno

    Skip-bo

    Yatsy


    legomum skrev 2018-11-23 23:08:34 följande:

    Tänker lite monopol eller fotboll/hockeyspel (sådan sort man ställer på bordet)

    Nu är kanske dina killar inte några pusselkillar men annars rekommenderar jag 3d-pussel eller ett Jan van Haasteren -pussel.


    Tänker oxå spel. I synnerhet såna som är enkla att ta med sig på resor. Uno o monopol har de. Men åt det hållet. Tyvärr är de inga stora fan av pussel men gillar å andra sidan klurigheter och mattesaker
  • legomum
    modsey skrev 2018-11-23 23:11:33 följande:

    Tänker oxå spel. I synnerhet såna som är enkla att ta med sig på resor. Uno o monopol har de. Men åt det hållet. Tyvärr är de inga stora fan av pussel men gillar å andra sidan klurigheter och mattesaker


    Ok som mastermind, sänka skepp och othello?
  • modsey
    Drottningen1970 skrev 2018-11-23 23:32:38 följande:

    Sängkläder till en 10 årig kille.. känns mer som en julklapp till er själva faktiskt...


    Eh? Nej det är sängkläder som de kommer ha i sina sängar och som jag vet att de kommer uppskatta.
    legomum skrev 2018-11-24 00:26:18 följande:

    Ok som mastermind, sänka skepp och othello?


    Ja tack !
  • MammaMusan

    Har också barn i den åldern och det börjar bli vansinnigt svårt nu att hitta på saker.

    Vi har köpt till våra:

    Samsung S9

    Skal

    Lite märkeskläder som de önskat (inte jättedyrt men dyrare än HM)

    Det blir färre men dyrare paket i år. Kommer att komplettera med nått spel, böcker, filmer och nån upplevelsepresent som vi gör till sommaren.

Svar på tråden Julklappar till killar 10 år