• modsey

Julklappar till killar 10 år

Vi har köpt en stor gemensam klapp åt dem och jag vill egentligen bara komplettera med något litet. Har också köpt fina flanellsängkläder, pyjamas och en bok var. På jakt efter något mindre men inom "leksal/ spel" typ då de får en del nyttogrejjer i år. Vad köper ni till era killar i den här åldern?

• Svar på tråden Julklappar till killar 10 år
  • modsey
    Tow2Mater skrev 2018-11-23 21:20:36 följande:

Ett halsband

Nya benskydd och fotbollsstrumpor

DVD med alla Karate Kid filmerna

Har inte kommit längre, skitsvårt.

Svår ålder känns det som ! Hm lite träningsgrejer kunde ju vara något
  • modsey
    nnnnnnnn skrev 2018-11-23 22:53:01 följande:

Alltid en bok och helst ett spel (gammaldags spel, inte skärm).

Bra spel vi köpt tidigare:

Ubongo

SET

Uno

Skip-bo

Yatsy

legomum skrev 2018-11-23 23:08:34 följande:

Tänker lite monopol eller fotboll/hockeyspel (sådan sort man ställer på bordet)

Nu är kanske dina killar inte några pusselkillar men annars rekommenderar jag 3d-pussel eller ett Jan van Haasteren -pussel.

Tänker oxå spel. I synnerhet såna som är enkla att ta med sig på resor. Uno o monopol har de. Men åt det hållet. Tyvärr är de inga stora fan av pussel men gillar å andra sidan klurigheter och mattesaker
  • modsey
    Drottningen1970 skrev 2018-11-23 23:32:38 följande:

Sängkläder till en 10 årig kille.. känns mer som en julklapp till er själva faktiskt...

Eh? Nej det är sängkläder som de kommer ha i sina sängar och som jag vet att de kommer uppskatta.
    legomum skrev 2018-11-24 00:26:18 följande:

Ok som mastermind, sänka skepp och othello?

Ja tack !
  • modsey

Puffar lite efter mer tips!

• modsey
    Alexi skrev 2018-11-24 11:06:14 följande:

Gillar de fotboll? Prenumeration på fotbollstidning (Goal) eller fotbollsbox (Kickertz)?

Nix men tidning är en bra idé. Det har funnits en historietidning kr jag vet att de gillar. Tack !
  • modsey
    Alexi skrev 2018-11-24 11:36:24 följande:

Det är så himla svårt till killar. Jag har son 8 år och dotter 10 år. Inser att jag köpt massor med julklappar till henne men har alldeles för lite till sonen. Till tjejer kan man köpa så mycket smått och gulligt, gosedjur, saker till rummet osv som inte sonen är intresserad av.

Nu får de iofs en större gemensam sak som hör till deras nya rum. Så lite smått sen utöver det. Köpte faktiskt varsin jordglob som lyser med stjärnor på natten. Några spel modell mindre. Och några böcker
  • modsey
    legomum skrev 2018-11-24 16:55:31 följande:

Lego, experimentlådor, meccano, kul sudd, slime, skämtgrejer, allt som har med intresset att göra, fotboll /hockeyspel man ställer på bordet. Pysselbok med tex labyrinter (finns ju tusen olika sorter kanske någon som triggar geniknölarna på ett kul sätt)

Förutom spel, (3d)pussel, böcker, pennor o block då förstås.

Så tänker jag att en 8 åring kan gilla

De har tyvärr helt slutat med lego, har nog aldrig fastnat i det eller pussel/ pyssel. Men spel gillar det och då de ska få nya egna rum blir det lite sånt.
Svar på tråden Julklappar till killar 10 år