• Zeldalack

    Min sambo vann bondet

    Hej det är så att min sambo vann nyligen i tingsrätten boendet om bunus

    Vi är över lyckliga var en tuff tid men nu är det tufft med bunus får utbrott och hela hens liv är upp och ner. Bonus vill inte åka till sin mamma och varje gång han kommer tillbaka till oss effter en helg med henne är hen splittrad . Vi är så arga och frustrerade över mammans beteende pga att hon sätter sina behov före bonus och lyssnar inte på oss. Det är nu så att vi knappt kan ha en relation med henne. Vi biter oss offta i tungan för att vi måste vara trevliga för bunus skull.

    Jag som är bunus mamma skulle göra allt för bonus och skulle gå över eld och lågor för han är så frustrerad för hens mamma skulle aldrig göra det. Hens mamma ska ringa flera gånger i veckan med glömmer offta eller något annat som är viktigare kommer immelan eller att hon somnat på.soffan osv. Bonus blir så besviken när hens mamma inte ringer när vi sakt det så nu har vi slutat med att säga att hon ska ringa då vi inte vill göra hen besviken.

    Bunus vill att man ska förbereda hen med allt som.skrer men detta med hens mamma kan vi inte förbereda .

    Jag har haft mitt bunus hemma i många år varanan.vecka och innan min sambo vann boendet.

    Jag måste säga att detta är så jobbigt och detta med utbrott och massa annat. Det är tufft.

    Men vi vet att det kommer bli bättre och vi kämpar.

    Bonus hade dom här problemen innan vi vann boendet men är värre nu och det beror mycket på att han saknar sin mamma och att hon inte är där för hen inte ens när hon har hen vissa helger hon har sin jävla nya kille där eller går ut på dans.

    När vi fått reda på att hon varit ute och festat på hennes helg blir ju inte glada men vi kan inget göra då det står i tingsrätt beslutet. Och om.vi tar han på hennes helg gör min sambo fel. Och mamman är expert på att ljuga så hon skulle ljuga om.att hon festat . Jag vet inte vad jag vill med denna tråd ville bara skriva av mig .

    Ursäkta för hoppig och osammanhängande tråd.så mycket jag vill skriva men blir för rörigt.

    Skrivet av en stolt bunus mamma som älskar mitt bunus över allt annat . Vill inte ha massa onödiga och otrevliga kommentarer .det svarar jag inte på.

  • Svar på tråden Min sambo vann bondet
  • OlgaElvira

    Hur gammal är pojken? Finns det en möjlighet att tala med honom om att vuxna ibland kan göra fel och att mamman älskar honom men kanske ibland glömmer bort saker hon sagt eller lovat.

    Alla relationsproblem går inte att lösa på ett vettigt sätt, ibland måste man acceptera att nu ser det ut såhär och göra det så bra som möjligt för pojken.

  • Anonym (Lite salt)

    Har utbrotten kommit innan eller är de nya?

    Jag tänker att sonens liv snarare lugnat ner sig nu när boendet blivit bestämt och mer fast, så oron kanske beror på något annat, att pojken är orolig för sin mamma eller känner dåligt samvete för att han"övergivit" henne? Försök prata på ett lugnt och åldersadekvat sätt genom att ställa öppna frågor.

  • Anonym (ppppp)

    så att ni vunnit boendet, innebör det att barnet bor hos er all tid utom varannan helg? Du skriver om varannan vecka och att mamman inte gör det som behövs, men om ni "vunnit boendet" brukar dte ju betyda att barnet bor merparten där - eller vad menar du?
    I så fall behöver ni inte bry er så mkt om mamman alls. Se bara till att de tflyter när barnet är hos er så att det blir ordentliga vardagsrutiner. Inför de helger barnet sk itll henne förstår jag at tdet kan bli viss turbulens men ni får försöka sköta allt utan henne, förberea så mkt ni kan osv, eftersom mamman inte gör det. 

    Dessutom kan ni även o ärende är avslutat i tingsrätten, givetvis göra orosanmälningar om ni vet att hon är ute och festar trots att barnet är hos henne. Gör man det om och om igen kommer Soc se mönstret och de måste kontakta henne varje gång det kommer in en anmälan. Känner ni andra som också ser detta så be dem anmäla om hon gör saker som inte är bra när barnet är där. Ihärdighet hjälper! 
    Ni kan också (om ett tag) kontakta advokaten som drivit processen igen och säga att det inte fungerar ens med varannan helg, fråga vad advokaten anser ni kan göra nu. Ni kanske på sikt behöver driva en ny process om det inte blir bättre. 

    Hur ser det ut med vårdnaden? har de gemensam? I så fall är det på den punkten pappan ska driva en ny process. Om han får ensam vårdnad + redan har det mesta av boendet kan han bestämma mer än om de har gemensam

  • Zeldalack

    Hej jag skrev lite fel

    Min sambo har boendet mamman bara varanan helg

    Tack för svar. Jag ska läsa igenom det igen så ska jag svara.

    Tack för din omtanke

  • Zeldalack

    Utbrotten är mycket lungnare nu än när vi hade varanan vecka

    Det börjar lungna sig. Man måste förstå att detta är en omställning för pojken. Det är vi full förståelse

    Utbrotten kan komma bara av att vi säger nej så gör man inte eller du får inte springa ut på vägen eller vad som.helst en sån liten grej som att man du flytta dig åt sidan för jag måste gå förbi eller stå inte bakom mig när jag inte ser för då kan jag snubbla över dig för att jag inte såg dig.

    Min.sambo ansökte om ensam vårdnaden tingsrätten tyckte han och mamman ska ha gemensam vårdnad. Det har kommit anmälningar sen sonen föddes och utredningaradsa skit har hönt hos mamman jag ger inte mycket för soc här vi bor då vi gett dom massa chanser så nu tröttnade min sambo och tog det till räten och vann boendet.

    Mamman har en son på 8 år hos en foster familj då hon inte kan ta hsnd om båda barnen eller inget av barn en. Men det plats var jobbigast så hon lämnade han på fosterfamilj. Hon sa så här till oss när älsta Sonen som har en annan pappa att det ska bli skönt när han.flyttar och sonen satt brevid henne jag mådde skit effter det tycker så synd om den älsta pojken. Jag vet hur det är att bo hos foster familj alla hem är inte bra.

Svar på tråden Min sambo vann bondet