• agooo

Clearblue advanced fertilitetsmonitor

Myshumlan skrev 2019-12-03 02:38:44 följande:

Hej!

Jag hoppar in i tråden här! Behöver lite hjälp!

Jag och min försöker skaffa barn, jag har inga barn sen tidigare. Vi har försökt sen i 5 månader nu men inget resultat, blir lika ledsen och frustrerad varje gång det visar negativ. (Jag vet att det kan ta upp till ett år och längre) men är ändå känslan när man känner att man gör ?allt? och så går det inte ändå.

Jag har kört på clearblue ägglossningstester innan, men nu köpt monitorn.

Igår (måndag) fick jag min mens och var första gången jag startade den. Men den säger att nästa cykel börjar efter första testperioden eller något sånt? Vad menas med detta, haha! Innan när jag kört med det andra ägglossningstester så har jag börjat testa mig på dag 7. Betyder detta att jag ska testa varje dag från det att jag får min mens?

Vore kul om vi kunde följa med varandra under denna resa! Det är ju bara min man och jag som vet om att vi försöker skaffa barn eftersom detta är ?hemligt? för familj och vänner. Vill inte ha pressen att folk vet om och längtar och frågar. Sen tycker min man att jag är besatt av detta och pratar om det konstant, hahaha! Så vore skönt att dela med andra i samma sits, som förstår min ?besatthet?

Hej!

Jag har också minitorn och använt den en gång innan på min förra cykel. Tycker den är enkel och bra men vore så klart skönt att diskutera frågor och funderingar med någon mer som använder en sån! 

Mig veterligen ska man ställa in ny cykel antingen dag 1 eller 4 i cykeln, sedan ställa in testintervallet (dvs tidsintervallet mellan du tar testen) efter det säger den till när man ska börja testa. För min del blir det på dag 6, och sen varje dag tills maximal fertilitet är hittad. 

Inte många vet om att vi försöker heller, blir jobbigt med pressen.. :) 

Jag får också höra att jag är besatt... men det är ju inte så konstigt om det är något man inte kan sluta tänka på och vill veta ALLT om!
Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor