Inlägg från: Mongoliet |Visa alla inlägg
  • Mongoliet

Anledningen till att ghosta någon?

Tablet mug? Där tappade du mig.

• Mongoliet

Han tycker inte att du räcker. Han hoppas hitta någon bättre. Har bara dig som en backup fast han orkar inte ens jobba för att vara säker att ha dig som backup. Du är långt ner på listan just nu alltså.

• Mongoliet

En är på olika sidor av ghostandet typ hela tiden. Det sparar tid & energi. Inte kul men märker ju hur det ökar varje månad. Det är bara att vänja sig.

• Mongoliet
    Chattisen skrev 2018-11-25 21:53:37 följande:

Sparar tid.. haha du är rolig, hur många sekunder tar det att svara.. -du jag vill inte höras mer!

Nej du, tror snarare att reptilhjärnan kopplas in.. jag avslutar inte helt, för tänk om jag blir sugen någon gång i framtiden. Typ så!

Jag är kvinna.. Men..

I have a fucking mans brain ;)

Man sparar tid & energi. Svarar jag som du säger så är konversationen igång om varför osv. Om jag skulle vilja hålla det kvar tills en gång jag blir sugen skulle jag svara men med lite engagemang. Ingen behåller någon som inte svarar alls.
  • Mongoliet

Fattar inte varför ni vill ha svar. ?Tycker att ditt fett var osexigare än jag anade så därför vill jag inte ses?. ?Din fitta var slappare än jag någonsin kunde ana?. Är de svaren att föredra ist för ett ghostande? Eller ska jag skriva: ?Tyckte inte att vi hade tillräckligt med kemi??

• Mongoliet
    tankfull skrev 2018-11-25 22:43:37 följande:

Ja, den som slutar att svara sparar tid och energi, men den som blir utsatt för ghostandet förlorar massor med tid och energi på att undra varför den andre personen slutar höra av sig helt plötsligt! Jag har aldrig blivit utsatt för spökerier på det romantiska planet men jag har ändå ältat varför vissa kontakter jag har inte svarar på sms eller varför de svarar så konstigt. 

Du vet ju innerst inne varför de inte svarar eller svarar konstigt. Alla vet det och ändå fortsätter vi att fråga & undra. Vi/ni räckte inte. Bra men inte bra nog.
  • Mongoliet
    tankfull skrev 2018-11-25 23:43:35 följande:

Nej det vet jag verkligen inte! Och vadå bra men inte bra nog, vad är det för konstigheter? Man ger väl respons som en vuxen människa i så fall och slutar inte bara svara!

Jag skrev dessutom att jag aldrig blivit ghostad på riktigt, aldrig av någon dejt, utan mer att jag tycker folk är konstiga i allmänhet vad det gäller kontakt överhuvudtaget. Och inte bara mot mig. En väninna berättade nyss om en mamma som skickat hem sitt barn för övernattning till min väninnas barn, utan att ens ha någon kontakt med min väninna och hennes man. Jag skulle aldrig skicka hem mitt barn till någon för att sova över utan att höras med föräldrarna!

Men folk tar den lätta, bekväma vägen.

Jag har inte dejtat på jättelänge, och blir rädd för att göra det när man hör folks historier om hur de blir dissade utan förklaring. Vad hände med vanlig hyfs?

Hyfs 2018? Herregud du måste ha levt i en bubbla väldigt länge. Du kommer att bli mörkrädd om du blir singel. Det är djungelns lag därute. Samma i övriga samhället precis som du nämner med din väninina. Jag är med om saker med kollegor nu som aldrig hade hänt för ens 10 år sedan. Folk bara kräver, inga skyldigheter längre. Men apropå ghostningen. Nä det går inte att kräva någon respons trots att den andre är vuxen. Önska kan man men inte kräva. Trist men så ser livet ut.
  • Mongoliet
    Chattisen skrev 2018-11-26 11:04:40 följande:

Kan det vara så att karma tar ut sin rätt här. Kommer absolut att bli mörkrädd därute, gillar inte det här ytliga samhället vi lever i. Djungelns lag.. Kan du specificera?

Inget är heligt. Relationer tar slut när som helst & hur som helst. Vem har mer att erbjuda, vem har något nytt & spännande att erbjuda. Ta det du kan få idag, imorgon är en ny dag.
  • Mongoliet
    tankfull skrev 2018-11-26 11:20:16 följande:

Nej, jag har inte levt i en bubbla, har träffat rätt mycket folk, men inte dejtat. Jag ÄR singel men har inte försökt dejta någon. Drar mig verkligen för att försöka. Hemskt att folk är så ego. Nej man kan ju inte kräva något, och det är väldigt frustrerande. Man tycker att gott borde komma till de goda, hänsyn borde visas dem som är hänsynsfulla - men så är det tyvärr inte alltid. Jag tycker ändå att man ska föregå med gott exempel och vara trevlig själv, annars finns det bara rötägg kvar till slut.

Jag tror att det är bättre att tänka att det fanns en ok anledning till ghostningen. Inte att de är rötägg. Ingen vill ju såra någon annnan medvetet. Inte ens folk som bara vill knulla nya hela tiden. Ärlighet är inte jättelätt alltid. Jag har varit på båda sidorna av ghostandet och skriver med väldigt många i perioder & har därför mer förståelse för ghostande nu än jag hade för 1 år sedan då jag var relativt ny som singel och gav mig ut på marknaden.
  • Mongoliet
    Chattisen skrev 2018-11-26 11:57:08 följande:

Ja usch.. Bäst att hålla sig till de man vet är fina människor!

Mongoliet du verkar vara en rak och ärlig kille, vågar du inte stå upp för ett tappat intresse? Förvånad faktiskt..

Jag ghostar ju ingen som jag har träffat & haft sex med. Men om man skrivit 4-5 dagar enbart på Tinder tex så raderar jag ibland. Känner att det inte räcker liksom. Har jag träffat någon & känner litegrann men inte tillräckligt så ghostar jag inte utan låter det rinna ut i sanden. Skulle jag då få en fråga, vilket jag har fått så berättar jag sanningen. En del av dessa är ju inte körda för gott men jag vet ju att jag har uppförsbacke med dessa. Samma gäller de tjejerna som kört på det sättet med mig, de får ju kämpa för att få tillbaka mitt intresse. Vissa är körda men jag kan fortsätta att svara på deras meddelande. Ser ju sällan dessa som potentiella flickvänner i famtiden och skulle inte heller lägga ner energi för att få sex med dessa utan dessa hamnar i ett annat fack dvs det facket där dessa är välkomna att komma hit & ha sex med mig men inget annat. Har många olika fack för olika typer av beteende & för olika typer av respons av tjejer jag får.
  • Mongoliet
    Chattisen skrev 2018-11-26 18:13:35 följande:

Men herre gud, dig vill man ta ner på jorden. Hoppas du ser riktigt bra ut, annars blir det liksom lite patetiskt!

Du skulle aldrig orka höra mina åsikter om hur du låter nu.. var glad att du slipper!

Förstår inte varför du ska ta ner mig på jorden. Jag säger ju bara hur det är för mig & med ev hjälpa ts. Säger ju att jag har varit på båda sidor. Förstår inte vad som är patetiskt.
Svar på tråden Anledningen till att ghosta någon?