Inlägg från: Mimmi1900 |Visa alla inlägg
  • Mimmi1900

Anledningen till att ghosta någon?

Jag är i liknande sits, har dejtat en kille 5 ggr nu, och nu märker jag att han skriver mindre/kortare och inte lika ofta. Jag ser igenom hans bullshit. Jag fattar att han tappar intresset. Men ändå släpper han inte.

Jag har bestämt mig att agera precis som honom. Ska inte ta initiativ till att skriva alls.

• Mimmi1900

Något mer jag vill tillägga. Ghosting kan vara okej beroende på vilket stadie man befinner sig i. Dvs om man inte har träffat varandra alls och bara chattat lite är ghosting ganska ok, vanligt dessutom.

Men ghosting efter flera månaders dejtande är inte ok. Då tycker jag att man kan avsluta genom att skriva nåt. Bara så att den andra personen vet och inte väntar eller grubblar i onödan.

• Mimmi1900
    Katten22 skrev 2018-11-26 14:31:29 följande:

Så varför skickade min dejt en snap idag till mig? Den var inte riktad till just mig men snokar som jag gör så vsr den till mic l 2 till. Mycket möjligt hsn haft fullt upp i veckan men han har ju snapst otroligt mycket med sndra så könns lite konstigt. O han har ju ignorerat just mina i flera timmar o inte ens svarat. Så varför skicka en nu?

Kanske för att han har tråkigt. Min dejt beter sig också konstigt just nu.

Vad tror de? Att man är dum och inte märker beteendet hos dem?
  • Mimmi1900
    Katten22 skrev 2018-11-26 15:56:46 följande:

Nä ibland undrar man ju!! Värsta är att det händer så ofta med.. verkar ligga npt i stt bästa sättet att få tillbaka någon är stt sluta höra av dig.. jsg tänker isf va svår o dryg tillbaka. Jag har haft vettigare saker än stt gråta över han!

Idag har han inte hört av sig alls, än. Han svarar om jag skriver, men det tänker jag inte att göra.

Så fegt och dåligt stil. Vi har setts flera gånger. Har haft daglig kontakt.

Om det blir tyst en hel vecka, tar jag bort honom från sociala medier och raderar hans nummer.
  • Mimmi1900
    Katten22 skrev 2018-11-26 17:17:36 följande:

Så tråkigt... när hördes ni senast?

Min är gladare än någonsin! Mest irriterande är stt de låtsas som ingenting...

Vi hörs varje dag, men det rinner ut i sanden, mindre och mindre. Han gillade en bild på min facebook idag. Det är allt.

Han vill nog ha mig som reserv.
  • Mimmi1900
    Katten22 skrev 2018-11-26 17:17:36 följande:

Så tråkigt... när hördes ni senast?

Min är gladare än någonsin! Mest irriterande är stt de låtsas som ingenting...

Hur många dagar var det tyst från hans sida, innan han blev glad igen?
  • Mimmi1900
    Katten22 skrev 2018-11-26 22:09:11 följande:

I en vecka ignorerade han mig...

Okej, en dag för mig.

Skrev du inget under denna vecka? Måste ha varit en lååång vecka.
  • Mimmi1900
    Katten22 skrev 2018-11-27 07:27:43 följande:

Jag skickade 2 snaps som han ignorerade helt.. jag täbker även vsra avtagande nu för o se om han hör av sig. Jo visst var det en lång vecka. Första dagarna var jobbigast. Tycker Rögle det är onödigt im hsn skickade igår för stt bli ignorerande nu igen, men vi får väl se! Skrev du nåt till han?

Nej jag skrev inget alls. Ska inte.

Undrar bara, vad är bäst? Att vänta en vecka och sen ta bort honom från sociala medier eller att bara låta honom va kvar? Så han kan se hur bra man kan ha utan honom?

Var biter mest?
  • Mimmi1900
    Chattisen skrev 2018-11-27 09:49:26 följande:

Men Hallå hur gamla är ni?? Väx upp och prata istället.

Växa upp?

God morgon! Det är så här dating marknaden ser ut i de nordiska länderna.

Svar på tråden Anledningen till att ghosta någon?