• Luradochledsen

Sviken av älskare

Hejsan.

Tyvärr så blev jag charmad och förförd av en gift man för mer än 6 år sedan. Jag föll som en fura för honom. Vi har haft en hemlig sexuell relation sedan dess och jag slutade ha sex med min sambo i samma veva och har varit rätt öppen med att vi bor ihop för barnens skull..jag har bara gått och väntat på att min älskare skall lämna sin fru. Han har pratat väldigt illa om henne i alla år och sagt att han inte har några känslor kvar för henne och har lovat mig otaliga gånger att det skall bli han och jag..problemet är att nu har han nog bestämt sig för att satsa på frun igen efter alla år. Han håller fortfarande daglig kontakt med mig men är väldigt kall i sina meddelanden.

Så just nu ligger jag och funderar på att sätta dit honom på något sätt. Skicka ett brev till hans fru eller något. Jag inser att han har sårat mig mer än någon någonsin har gjort och att jag är hämndlysten men på något sätt så är han inte värd att bara gå vidare när han har fått mig att vänta på honom i alla år och bli lycklig med frugan igen. Känns som han bara håller kontakt med mig för att garantera att jag inte berättar för någon vilket kräk han är..

• Svar på tråden Sviken av älskare
  • Mongoliet

Givetvis är mannen ett kräk och du har rätt till hämnd här. Kan inte se situationen som på något annat sätt. Kanske kan du be din man om hjälp med hämnden.

• Anonym (J)

Oj!
    Hela 6 år har både du och han klarat av att hålla det hemligt och ingen av era respektive har märkt något? ;O

Men rent krasst så tycker jag att du kan väl berätta för honom vad du tycker och känner, men att bli hämndlysten och berätta ingick väl inte i er deal när ni började träffas, sen att du fick känslor och han vill vara med sin fru är kanske något du bara måste acceptera.

Eller kan det vara att frugan fått lite misstankar och nu försöker han att se till så att misstankarna försvinner och sen kommer han tillbaka till dig?

Bor ni i samma stad?
    Tänkte på om det blir jobbigt att se honom på Ica, eller vad det må vara..

• Luradochledsen

Hans fru har misstänk det men han har lovat henne i alla år att det inte här varit något. Han sa till mig att han ville göra ett bra avslut med henne innan han och jag skulle börja vårt gemensamma liv..Ja vi bori samma stad och kan springa på varandra.. jag kan inte förstå hur jag kunde bli så lyran och utnyttjad .

• Anonym (Kerstin)

Alla relationer kan ta slut, giftermål, samboskap men även ett hemligt älskarinneförhållande kan ta slut. När det tar slut gör det alltid ont, man blir ledsen och ensam.

Frågan är varför du skall hämnas? Min förra fru lovade att vi skulle vara tillsamnmans för evigt. Sen ville hon skiljas. Skall jag hämnas på henne för att hon bröt löftet vi gav i krykan? Skall hon hämnas på mig?

Du har blivit dumpad av en kille efter 6 år, Tyvärr blev det inte ni två.

Gå vidare, bryt kontakten med honom, gå aldrig tillbaka. Bygg ett nytt liv med en framtida partner.

• Anonym (J)

Förstår att du känner dig lurad och utnyttjad, vad skulle det bli för konsekvenser för dig om det kom fram? Menar hur skulle din sambo ta det?

Jag skulle nog ta och säga till honom att antingen berättar han eller du för hans fru, för när det pågått så lång tid så måste hans fru få bestämma om hon vill ha en man som varit otrogen.. Har dom barn ihop?

• Anonym (Som man bäddar)

Ärligt talat så har han ju inte varit mer av ett svin än du varit. Om du på riktigt sett en framtid er två emellan hade ju du avslutat med din sambo för länge sen, men du valde att stanna. Visst, hämnas du, det skulle ju dessutom ge din sambo lite upprättelse efter alla år du svikit honom.

• Luradochledsen

Ja jag vet att jag inte har varit bättre. Min sambo har accepterat att leva med mig även att vi inte har en sexuell relation och jag vet att jag har gjort fel att ha stannat hos honom när jag älskar någon annan...men den andre mannen har fått mig att tro att han när som skall bryta upp sitt äktenskap för att satsa på en framtid med mig..o nu inser jag att han bara har ljugit.

Jag skulle väl också få vissa konsekvenser om detta kommer ut men på något sjukt sätt så tror jag att jag skulle må bättre om jag visste att jag fick honom att lida lite med ( sjuka tankar jag vet).

Jag ser inte mig själv som en svag och lättlurad person men inser nu att jag trodde blint på honom och han bara fortsatte att luras...

• Anonym (Som man raggar får man ligga)

Inte för att vara elak på något sätt men inleder man ett förhållande med någon som är gift får man väl redan där ett kvitto på hur ärlig den personen är.

Eller?

• Luradochledsen

Ja på något sätt skulle det vara skönt att ta hål på bubblan och se vart jag står och börja om med mitt liv..det är tungt att bära att man har svikit människor i ens närhet med..

Svar på tråden Sviken av älskare