Inlägg från: syntharen |Visa alla inlägg
  • syntharen

Dåligt samvete..

Du ska verkligen inte ha dåligt samvete! Ditt barn är ju så litet fortfarande att ni inte behöver skapa några fasta rutiner. Om bara några veckor kommer han säkert minska lite på amningsteillfällena och ni kanske kommer hinna med nån promenad mellan. Precis som du skriver så ska du ju hinna äta och vila. Ta vara på tiden med en sån liten och sitt bara hemma på den mörka och kalla årstiden. Det kommer helt säkert nån dag i en nära framtid som du känner att du har ork och tid att gå ut.

Med första barnet gick jag nog inte ut regelbundet förräns han var nån månad och då ammade jag inte och han är född i juni så det var lite lättare med kläder och sånt. Andra barnet kom i slutet av september. Vi satt hemma i två veckor medan min man lämnade och hämtade äldsta pojken på skolan. Jag var dessutom snittad och hade väldigt ont den första tiden. Men efter två veckor blev jag ju tvungen att gå ut för att lämna och hämta men jag hade ju gärna sluppit. Det var mkt planering med amningen (som funkade den här gången) för att bebisen inte skulle bli hungrig den lilla stunden vi var ute. Nu väntar jag tredje barnet i slutet av januari och bävar lite för att hämta två barn mellan amningen och denna gång är det lite längre att gå eftersom yngsta går på en förskola en bit bort.

Så ta det lugnt, kanske får du ett andra barn om några år och kommer bli tvungen att gå ut regelbundet så ta vara på den här tiden med första barnet där du kan göra lite som du själv känner.

Svar på tråden Dåligt samvete..