Klass 5
Hur har det sett ut inman? Har läraren gjort anpassningar, stöd eller på annat sätt försökt hjälpa din son i klassrummet? Och har det hjälpt?
Har läraren kontaktat er ang de anpassningar som gjorts?
Ett sånt hör beslut anser jag att man först och främst stämmer av vid ett möte med föräldrarna, där läraren kan berätta hur hen arbetat med er son och hur han svarat på de anpassningar som gjorts, för att sen komma till att det inte funkar och DÅ, komma med ett förslag om att låta sonen komma i den enskilda gruppen, vad det skulle innebära för sonen osv. Hur de arbetar och vilket stöd han får.
Är ingen lärare själv men har en son i rvåan som fick börja i stödgrupp på detta sätt. I vårt fall startade även skolan en utredning för att se om han har någon diagnos.
Sen kan man tycka vad man vill, men lärare får ta sådana här beslut. Oftast är det dock ingenting som läraren enskilt.
TS, antagligen har det här beslutet tagits för det absolut inte fungerat i klassrummet just nu. För hela klassens skull, och för din sons skull, är det ibland bäst att man kommer ifrån gruppen så man kan fokusera. Tänk bara vilken möjlighet! Bara två stycken elever, på en vuxen! Snacka om att din son kommer ha möjlighet till att få mycket hjälp!