• Äldre 26 Nov 23:51
    2079 visningar
    15 svar
    15
    2079

    Gå vidare efter lång relation?

    Jag är 26 år gammal och 'soon to be' singel efter 5,5 år som sambo. .. Jag har valt att gå vidare efter mycket om o men för känslorna finns verkligen inte där längre. Sorgligt men har ändå kommit över det. DOCK är jag livrädd för att aldrig träffa någon igen!! Man blir ju inte yngre precis..

    NÅGON som träffade sin själsfrände senare i livet som har en solskenshistoria att dela med sig av?

  • Svar på tråden Gå vidare efter lång relation?
  • Äldre 27 Nov 00:38
    #1

    Önskar att få återkomma med svar på den.. men du är ung och har många fina år framför dig. Finns ingen anledning till oro.

  • Äldre 28 Nov 00:55
    #2
    Chattisen skrev 2018-11-27 00:38:49 följande:

    Önskar att få återkomma med svar på den.. men du är ung och har många fina år framför dig. Finns ingen anledning till oro.


    Utveckla gärna! Kram!
  • Äldre 28 Nov 01:05
    #3

    Du har perfekt ålder för att ge dig ut och se världen , uppleva nytt och testa det du aldrig tidigare gjort. Låter som en klycha men vafan.

    26 är ingen ålder och du kan utan problem byta land eller arbete.
    Du kommer träffa någon ny ifall du mår bra och finns där ute. Det är bara sådant som mer eller mindre händer på automatik.

  • Äldre 28 Nov 01:11
    #4

    När jag och mitt ex gjorde slut för lite mer än ett år sen var mitt liv över, trodde jag då i alla fall.

    Jag föll in i en djup depression, och även om relationen i sig var HEMSK, så var jag psykiskt så nedbruten att jag aldrig trodde att jag skulle träffa någon igen, och inte bara det, att jag aldrig skulle kunna lita på någon igen. Mitt ex förstörde mig helt.

    Men så i augusti tvingade mina vänner mig att träffa en kille jag hade matchat med på tinder, jag var livrädd för dejten, han var 10 år äldre och jag höll på att ställa in allt säkert 100 gånger. Livrädd och nervös! Men tack vore tjejernas pepp så gick jag på dejten, och så hände något!

    Jag träffade en underbar man! Vi har träffats hela hösten, har nycklar till varandras lägenheter, och jag älskar hans barn lika mycket som jag älskar honom!

    Jag trodde AAAAALDRIG att jag kunde känna såhär! Att någon kunde vara så fin mot mig! Han säger hur vacker jag är, hans barn är underbara, och jag har aldrig känt mig så lycklig som när vi står hand i hand och barnen väljer lördagsgodis.

    Jag kan ärligt säga att jag har hittat min hamn!

    Jag är 27 :) så det händer väl när man minst anar det!

    Och tro mig, jag tappade hoppet helt. På kärleken, på människor, men han.. han ändrade på allt!

  • Äldre 28 Nov 06:06
    #5

    Jag separerade från mitt ex när jag var 26 år efter 6 års förhållande. Man är väl inte gammal då, haha? Jag träffade min själsfrände 8 månader senare.

  • Äldre 29 Nov 09:58
    #6
    frokenannorlunda skrev 2018-11-28 01:11:55 följande:

    När jag och mitt ex gjorde slut för lite mer än ett år sen var mitt liv över, trodde jag då i alla fall.

    Jag föll in i en djup depression, och även om relationen i sig var HEMSK, så var jag psykiskt så nedbruten att jag aldrig trodde att jag skulle träffa någon igen, och inte bara det, att jag aldrig skulle kunna lita på någon igen. Mitt ex förstörde mig helt.

    Men så i augusti tvingade mina vänner mig att träffa en kille jag hade matchat med på tinder, jag var livrädd för dejten, han var 10 år äldre och jag höll på att ställa in allt säkert 100 gånger. Livrädd och nervös! Men tack vore tjejernas pepp så gick jag på dejten, och så hände något!

    Jag träffade en underbar man! Vi har träffats hela hösten, har nycklar till varandras lägenheter, och jag älskar hans barn lika mycket som jag älskar honom!

    Jag trodde AAAAALDRIG att jag kunde känna såhär! Att någon kunde vara så fin mot mig! Han säger hur vacker jag är, hans barn är underbara, och jag har aldrig känt mig så lycklig som när vi står hand i hand och barnen väljer lördagsgodis.

    Jag kan ärligt säga att jag har hittat min hamn!

    Jag är 27 :) så det händer väl när man minst anar det!

    Och tro mig, jag tappade hoppet helt. På kärleken, på människor, men han.. han ändrade på allt!


    Men wow! Fick gåshud när jag läste! Tack för du dela med dig & gav mig hopp om livet <3 !!! Nu är du kanske nykär men hur "vet" du att du hittat din hamn? :) känner du skillnad från tidigare förälskelser? 
  • Äldre 29 Nov 09:59
    #7
    Heilena skrev 2018-11-28 06:06:38 följande:

    Jag separerade från mitt ex när jag var 26 år efter 6 års förhållande. Man är väl inte gammal då, haha? Jag träffade min själsfrände 8 månader senare.


    Bara jag som har åldersnoja... Vi har ju varit ihop i 5 år och har försökt övertala mig själv om jag träffat min själsfrände.. men alltid ngt som känts fel i magen. Hur kände du skillnad mot tidigare förhållande med din själsfrände?
  • Äldre 4 Dec 23:39
    #8

    ???

  • Tue 25 Jun 2019 00:03
    #9

    Det har nu gått 6 månder och han har redan nu tjej vilket rev upp såren i mig. Jag trodde jag gått vidare men detta gjorde så ont att höra. Fler tips. Mottages gärna!

  • Tue 25 Jun 2019 11:29
    #10
    Herregudjesus skrev 2019-06-25 00:03:38 följande:

    Det har nu gått 6 månder och han har redan nu tjej vilket rev upp såren i mig. Jag trodde jag gått vidare men detta gjorde så ont att höra. Fler tips. Mottages gärna!


    Jobbigt när exet gått vidare och man själv står och stampar.
    Jag bröt ett 10 års långt förhållande, vi planerade att gifta oss och hela köret. Men jag kunde inte gå vidare, nånting kändes fel.. Nu är det snart ett år sedan och även om jag inte har hittat någon ny så har jag ändå insett att det finns fina killar där ute, när man själv är redo :)
  • Tue 25 Jun 2019 15:35
    #11
    Confused87 skrev 2019-06-25 11:29:44 följande:

    Jobbigt när exet gått vidare och man själv står och stampar.

    Jag bröt ett 10 års långt förhållande, vi planerade att gifta oss och hela köret. Men jag kunde inte gå vidare, nånting kändes fel.. Nu är det snart ett år sedan och även om jag inte har hittat någon ny så har jag ändå insett att det finns fina killar där ute, när man själv är redo :)


    Känner du att du släppt exet? Kanske är det meningen att det ska bli ni igen? :)
  • Tue 25 Jun 2019 15:54
    #12
    Herregudjesus skrev 2019-06-25 15:35:41 följande:
    Känner du att du släppt exet? Kanske är det meningen att det ska bli ni igen? :)
    Jag har nog släppt honom.. Tror jag.. Vi hörs mindre och mindre men eftersom vi har delad vårdnad om hunden så hörs vi ju ändå regelbundet. Men jag vet att även om vi skulle bli ihop igen så kommer tiden isär alltid att vara som ett stort hål emellan oss. Jag valde att lämna honom, för det kändes inte rätt.
  • Tue 25 Jun 2019 16:18
    #13
    Confused87 skrev 2019-06-25 15:54:34 följande:

    Jag har nog släppt honom.. Tror jag.. Vi hörs mindre och mindre men eftersom vi har delad vårdnad om hunden så hörs vi ju ändå regelbundet. Men jag vet att även om vi skulle bli ihop igen så kommer tiden isär alltid att vara som ett stort hål emellan oss. Jag valde att lämna honom, för det kändes inte rätt.


    Har han också gått vidare typ med ny relation? Förstår dig jag kände typ samma. De kändes inte rätt här o nu samtidigt som han kändes rätt. Vi får se vad framtiden visar men jag behövde vara själv o bygga upp mig själv igen.
  • Wed 26 Jun 2019 07:13
    #14
    Herregudjesus skrev 2019-06-25 16:18:51 följande:
    Har han också gått vidare typ med ny relation? Förstår dig jag kände typ samma. De kändes inte rätt här o nu samtidigt som han kändes rätt. Vi får se vad framtiden visar men jag behövde vara själv o bygga upp mig själv igen.
    Jag vet inte, han har inte sagt något.. Men grannen har sett honom ett par gånger med en tjej (har inte bett henne spionera :P) men om det är hans syster eller nya tjej vet jag inte..
    Hade en dålig dejt igår så självklart tänker jag tillbaka på den bra tiden med honom idag.. =/ Jaja, det går över! :)
  • Wed 26 Jun 2019 07:29
    #15
    +1

    Äsch! Du är långt ifrån för gammal. Men mina observationer säger att det är något som personer som i yngre år har haft långa relationer ofta tror. I min vänskapskrets har många träffat sin partner senare i livet.

Svar på tråden Gå vidare efter lång relation?