• trollhona

    Namn

    Jag tänkte på detta med namn idag. Har en kompis i USA vars son heter Green (alltså Grön) Tyckte det var superkonstigt först men nu har jag vant mig och tycker det passar honom.
    I USA har man ju inga regler om namn utan du kan döpa ditt barn till vadsomhelst.
    I Sverige finns det namnregler men de har blivit slappare på senaste åren.

    Så vilket är det konstigaste eller ovanligaste namn du känner någon som döpts sitt barn till?

  • Svar på tråden Namn
  • Anonym (.)

    Jag har hört talas om folk som heter spiderman t.ex. fattar inte hur man får heta så

  • Anonym
    Anonym (.) skrev 2018-11-27 22:38:08 följande:


    Jag har hört talas om folk som heter spiderman t.ex. fattar inte hur man får heta så


    Identitetsvänstermentalismen håller på att förstöra en hel generation.
  • Anonym (xaxxon)

    Känner en unge som heter Kosmos och en som heter Orion

  • nnnnnnnn

    Känner eller hört talas om?


    En bekant hade för många år sedan(20-30 år sedan kanske?) en Batman i förskolegruppen. Har även hört talas om Ferrari.
    Syskonparet Unistar och Yaya stod det om i tidningen för några år sedan.

    Känner inga med så märkliga namn på sina barn, våra bekanta är mer traditionella och hade de inte varit det så hade jag nog ändå inte hängt ut deras unika namn på internet!

  • Anonym (Född på julafton)

    Jul-Bert (osäker på om det satt ihop eller var dubbelnamn) en nykommen familj från Thailand, där jag förstått att namnets betydelse väger tungt. Han var född på julafton och de ville ha ett svenskt namn med.

  • ollie98
    Anonym (Född på julafton) skrev 2018-11-28 17:55:56 följande:

    Jul-Bert (osäker på om det satt ihop eller var dubbelnamn) en nykommen familj från Thailand, där jag förstått att namnets betydelse väger tungt. Han var född på julafton och de ville ha ett svenskt namn med.


    Hahahahahahahaha
  • Anonym (Värmdö)

    Känner till en flicka som heter Solros. Hon skulle egentligen hetat Linnéa men när hon födde så vägde hon över 5kg så hennes mamma tyckte inte hon var någon liten näpen Linnéa, istället tänkte hon vad skulle vara den största blomman hon kände till, och så blev det Solros.

  • ollie98

    Finns förslag på en Dezibelle som namn i en tråd. ungen är inte född än så de hinner förhoppningsvis ändra sig.

  • Anonym (xaxxon)
    nnnnnnnn skrev 2018-11-28 03:27:54 följande:

    Känner eller hört talas om?


    En bekant hade för många år sedan(20-30 år sedan kanske?) en Batman i förskolegruppen. Har även hört talas om Ferrari.
    Syskonparet Unistar och Yaya stod det om i tidningen för några år sedan.

    Känner inga med så märkliga namn på sina barn, våra bekanta är mer traditionella och hade de inte varit det så hade jag nog ändå inte hängt ut deras unika namn på internet!


    Känner. Det är två skilda föräldrar
Svar på tråden Namn