• trollhona

Namn

Jag tänkte på detta med namn idag. Har en kompis i USA vars son heter Green (alltså Grön) Tyckte det var superkonstigt först men nu har jag vant mig och tycker det passar honom.
    I USA har man ju inga regler om namn utan du kan döpa ditt barn till vadsomhelst.
    I Sverige finns det namnregler men de har blivit slappare på senaste åren.

Så vilket är det konstigaste eller ovanligaste namn du känner någon som döpts sitt barn till?

• Svar på tråden Namn
  • nnnnnnnn
    Anonym (xaxxon) skrev 2018-11-30 22:19:48 följande:
    Känner. Det är två skilda föräldrar
    Mitt var iofs riktat till TS. Om man behövde känna eller det var ok att svara även om man bara hört talas om dem... För man får nog fler svar om det räcker att man har hört talas om namnen tex träffat på öppna förskolan, hört på bussen eller "en kompis kompis" jämfört med att känna någon mer privat och hänga ut deras namnval på nätet.

Men Kosmos och Orion är märkliga!

TS skrev:
    Så vilket är det konstigaste eller ovanligaste namn du känner någon som döpts sitt barn till?
  • Anonym (X)

Min grannes barn heter Wren. DEt tycker jag är lite märkligt.

• trollhona
    nnnnnnnn skrev 2018-12-01 10:24:25 följande:
    Mitt var iofs riktat till TS. Om man behövde känna eller det var ok att svara även om man bara hört talas om dem... För man får nog fler svar om det räcker att man har hört talas om namnen tex träffat på öppna förskolan, hört på bussen eller "en kompis kompis" jämfört med att känna någon mer privat och hänga ut deras namnval på nätet.

Men Kosmos och Orion är märkliga!

TS skrev:
    Min tanke med tråden var ju om man känner någon, det kan annars bli lite hörsägen om det är min systers kompis kusins rumskompis grannes förskolelärare sa en gång....
    Men har du något roligt får du väl dela med dig:)
  • Anonym (Max)

Jobbar med barn och har stött på några olika...

Tigris
    Lexus och Lotus (tvillingar)
    Nalle
    Happy-Blessing
    Jupiter
    Bamse

• Anonym (.)
    Anonym (Max) skrev 2018-12-12 14:15:59 följande:

Jobbar med barn och har stött på några olika...

Tigris

Lexus och Lotus (tvillingar)

Nalle

Happy-Blessing

Jupiter

Bamse

Får man verkligen heta så?? Jupiter o bamse herregud..
  • julsenap

Bor en liten kille i mitt område, osäker på vart han föräldrar kommer ifrån men det är typ filippinierna eller något. Han heter "Cock Suej", vet ej hur det stavas, men så uttalar de namnet iaf.

• welsa

Det finns en tjej i barnens skola som heter "metallica" antar att föräldrarna är rockare...

• Anonym (J)

Hört många konstiga namn bland annat Kane-Lee och Lakkie-Bee som Sanna Brådings barn heter.

Svar på tråden Namn