Inlägg från: Anonym (Vansinne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vansinne)

Ipad och youtube på förskolan

Jag är så glad att jag gick på förskola på 90 talet innan man började missbruka internet, innan man använde mobiltelefoner och innan det fanns telefoner med internet i . Tänk vilken strålning dagens småbarn utsätts för

• Anonym (Vansinne)
    MissMagnolia skrev 2018-11-28 12:12:04 följande:

Kände samma på vår tidigare förskola, plattan på jämnt, youtube.

Eller SVT play på dator.

Tex klämdagar eller vissa sommarveckor när det var lite barn trodde jag att de skulle hitta på roliga saker som utflykt, pyssla, baka.. ibland var det kanske 6 barn och 2 vuxna liksom. Men nej, de satt nästan jämnt inne och såg på barnprogram då när jag hämtade. Så tråkigt att inte passa på.

Det va mycket bättre förr. Jag ska hitta en förskola till min dotter som inte har något med internet att göra och som är som en förskola va förr. Tyvärr kanske det blir svårt att hitta. En sak är iallafall säker att dagens barn kommer bli både internetmissbrukare , skadade av strålning, överviktiga och antisociala. Det är inte nyttigt för barn att t.ex lyssna på sånger från en ipad.
  • Anonym (Vansinne)
    MissMagnolia skrev 2018-11-28 12:12:04 följande:

Kände samma på vår tidigare förskola, plattan på jämnt, youtube.

Eller SVT play på dator.

Tex klämdagar eller vissa sommarveckor när det var lite barn trodde jag att de skulle hitta på roliga saker som utflykt, pyssla, baka.. ibland var det kanske 6 barn och 2 vuxna liksom. Men nej, de satt nästan jämnt inne och såg på barnprogram då när jag hämtade. Så tråkigt att inte passa på.

Det va mycket bättre förr. Jag ska hitta en förskola till min dotter som inte har något med internet att göra och som är som en förskola va förr. Tyvärr kanske det blir svårt att hitta. En sak är iallafall säker att dagens barn kommer bli både internetmissbrukare , skadade av strålning, överviktiga och antisociala. Det är inte nyttigt för barn att t.ex lyssna på sånger från en ipad.
  • Anonym (Vansinne)
    Fru Ve skrev 2018-11-28 12:28:41 följande:

Varför är inte det nyttigt? Är det fel om de skulle sätta på sånger på en skiva också? Jag tycker det är ok med iPad på förskolan om det är vissa stunder den är framme. Bara aktiviteter varieras och det även ingår annan lek och utevistelse.

Ipad sänder ut en massa skadlig strålning som inte är bra för barnens små hjärnor, dessutom behöver barnen social stimulans av att en vuxen sitter och sjunger för dom
  • Anonym (Vansinne)
    legomum skrev 2018-11-28 12:55:33 följande:

Jag är så glad för att jag inte har mina barn på förskolan.

Vi har medvetet valt att inte låta barnen leka med mobilerna eller sitta med en platta.

Vi har medvetet gått in för att vara närvarande och finnas på ett helt annat sätt än vad som sker när man sträcker barnen en mobil på tex bussen.

Tekniken kommer de lära sig men vi har ingen brådska att lära dem det förrän de börjar i förskoleklassen.

Av alla pedagogiska och roliga appar som finns så slår det inte fysiskt interaktion med andra.

Psykisk ohälsa ökar enormt bland barn och ungdomar och min personliga  åsikt är att när man stänger in sig i mediavärlden som många ungdomar idag gör så bidrar det mer än vad man tror.

Det är kul teknik och jag fattar att man blir efter och inte hänger med om man inte är i sin spartphone 24/7 men utvecklingen som finns i Kina skrämmer livet ur mig (där alla personer ger varandra omdömen som påverkar om du får vård, rätt skola, lån till boende osv PRECIS SOM I FILMEN)

Men nu blev det ot, sorry.

Håller med dig. Är barnen hemma på dagarna eller har ni lyckats hitta en vanlig hederlig förskola som inte är uppslukad av internet? Jag funderar på att låta min dotter gå hos en dagmamma som jag känner som också är emot missbruk av internet av barn. Internet och strålning gör mer skada än nytta. Förskolepersonalen borde anstränga sig mer och sjuga och leka med barnen och istället för att spela spel på internet så borde dom spela vanliga spel och leka lekar utomhus som man alltid gjort innan Internet började missbrukas någonstans i mitten på 2000 talet.
Svar på tråden Ipad och youtube på förskolan