• Anonym (TS)

Flytta utanför Göteborg ! Ale,Lerum, Kungälv , Gråbo etc.?

Ni som bor utanför Göteborg trivs ni? Vi funderar på och flytta mer för barnens skull då Göteborg har blivit så ?stökig? dåliga skolor etc. men vart ? Finns många olika områden. Gärna ett ställe som har bra /ok skolor och bra kommunikationer in till Göteborg då jag inte har körkort. Inte ett ställe som

är på landet? Ska finnas affärer ,apotek, förskolor och skolor lite liv omkring. Ale,lerum,kungälv,nol,nödinge,älvängen,floda etc....???

Som lärare lär man nog hitta jobb där i såna fall. Har kollat runt lite ...Älvängen känns helt ok exempelvist men för långt och ?utanför? och dött väldigt lantligt, medan Ale upplevs mer livlig eller ? Hjälp mig !

• Svar på tråden Flytta utanför Göteborg ! Ale,Lerum, Kungälv , Gråbo etc.?
  • PH76

Jag har en nära vän som flyttat från Stockholm til Hovås, det är väldigt mysigt där.

• Anonym (goda grannar)

Söder om Göteborg, Kungsbacka kommun även Landvetter är lite lugnare.
    Jag bodde i Kungälv för många år sedan. Gillade Kungälv, kunde cykla överallt.
    Nu bor vi i lugnt villaområde i Gbg, nära lugn skola för barnen.
    Når våra jobb på 10-20 min med bil.
    Hur ska ni bo?
    Hus eller lägenhet? 
    Fritidsintessen?
    Ekonomi?

• Anonym (.)
    Anonym (TS) skrev 2018-11-28 18:35:15 följande:

Ni som bor utanför Göteborg trivs ni? Vi funderar på och flytta mer för barnens skull då Göteborg har blivit så ?stökig? dåliga skolor etc. men vart ? Finns många olika områden. Gärna ett ställe som har bra /ok skolor och bra kommunikationer in till Göteborg då jag inte har körkort. Inte ett ställe som

är på landet? Ska finnas affärer ,apotek, förskolor och skolor lite liv omkring. Ale,lerum,kungälv,nol,nödinge,älvängen,floda etc....???

Som lärare lär man nog hitta jobb där i såna fall. Har kollat runt lite ...Älvängen känns helt ok exempelvist men för långt och ?utanför? och dött väldigt lantligt, medan Ale upplevs mer livlig eller ? Hjälp mig !

Älvängen ligger i Ale, menar du kring Ale torg? Min man som är uppvuxen i trakterna där tipsar i så fall om Älvängen. Det är det som det satsas mest på enligt honom. Mycket skit kring Ale torg. 
Svar på tråden Flytta utanför Göteborg ! Ale,Lerum, Kungälv , Gråbo etc.?