• Evaangelicamaria

    Blödning

    Hej! Är orolig. Är gravid i v.8 7+3 började blöda för en stund sen, kom mörkrött blod, kunde inte se några klumpar eller så, har inte ont.

    Är så rädd för missfall igen.. haft så många nu är de tredje i rad denna gången,

    Ett i januari i v14 o ett i maj v10 :/

    Finns de hopp?

  • Svar på tråden Blödning
  • Ebo88

    Jag blödde i min senaste graviditet flera gånger. Från v.6+1 kom det allt från färskt blod till bruna och rosa flytningar. Höll på ända fram till v.11+. Jag hade en liten blödning i livmodern som inte utgjorde någon fara.

    Under den graviditeten fick jag veta att det är normalt att blöda i en graviditet.

    Der är inte roligt och mn blir så fruktansvärt nervös och rädd men det är ca 40% (sade min bm) utav gravida kvinnor som blöder.

    Hoppas allt går vägen!

  • Evaangelicamaria
    joannaq skrev 2018-11-28 19:23:14 följande:

    Klart att det finns hopp <3 Be om ett vul för att kolla upp.

    Lycka till


    Tack, ska ringa imorgon och hoppas jag blir tagen på allvar o får komma in o göra ett vul. Så man iaf vet. Usch så ledsen. ?rann? ju ganska mkt :/
  • Evaangelicamaria
    Ebo88 skrev 2018-11-28 19:23:35 följande:

    Jag blödde i min senaste graviditet flera gånger. Från v.6+1 kom det allt från färskt blod till bruna och rosa flytningar. Höll på ända fram till v.11+. Jag hade en liten blödning i livmodern som inte utgjorde någon fara.

    Under den graviditeten fick jag veta att det är normalt att blöda i en graviditet.

    Der är inte roligt och mn blir så fruktansvärt nervös och rädd men det är ca 40% (sade min bm) utav gravida kvinnor som blöder.

    Hoppas allt går vägen!


    Tack snälla! Var de mycket som kom? Här kom de ganska så mkt men inga klumpar, rann typ ettt tag. Har inte vågat röra mig ifrån soffan. Är så rädd att de ska blöda mer. Var mörkrött..

    Hoppas man får ett vul imorgon, ska ringa så fort de öppnar o hoppas man blir tagen på allvar så man får komma in. Haft så många missfall. Innan båd barnen med, så jobbigt.

    Men vill bara veta om de finns kvar eller inte så man kan bearbeta sorgen ännu en gång. Jag har oxå hört att de är vanligt att blöda men vet inte hur mkt som är ?okej? att blöd för att de inte ska vara missfall.

    Tack så mycket, skönt att ditt gick vägen.
  • joannaq
    Evaangelicamaria skrev 2018-11-28 19:27:21 följande:

    Tack, ska ringa imorgon och hoppas jag blir tagen på allvar o får komma in o göra ett vul. Så man iaf vet. Usch så ledsen. ?rann? ju ganska mkt :/


    Min förra graviditeten va en ofosterlig graviditet som vi upptäckte på kub, så denna gång ville vi veta långt innan. Så vi fick vul i v7 +2.
  • Evaangelicamaria
    joannaq skrev 2018-11-28 19:32:56 följande:

    Min förra graviditeten va en ofosterlig graviditet som vi upptäckte på kub, så denna gång ville vi veta långt innan. Så vi fick vul i v7 +2.


    Jaha okej, usch hemskt, men tur ni fick vul iaf. Alltid skönt.

    Jag har blivit lovad vul i december sen innan men vill känner att ja inte kan vänta tills dess,vill veta så fort som möjligt om de är slut eller inte..vilket ja tyvärr tror.. :/ kom i två omgångar men aldrig några klumpar som ja kunde se.
  • hoppas 2014

    Samma här och ligger lika som dig, 7+3 idag. Vi har sedan tidigare ett tidigt vul inplanerat imorgon (ivf graviditet)... Förra graviditeten blödde jag med o det gick vägen, men skillnaden den här ggn var att det var klarrött redan kl 6 på morgonen (tidigare först brunt o senare på dagen rött). Vet att man kan blöda dessutom tar jag blodförtunnande, men vet oxå att det kan vara början till mf... Vi har ett MA bagaget som upptäcktes vid tidiga vul (3 ivf graviditeter men 1 barn so far..)

    Hoppas ni får tid imorgon, det är superstressande att inte veta...

  • Wifey.

    Jag fick också en blödning när jag torkade mig, dagen efter var det som mens ungefär och höll på i 2 dagar.

    Inga klumpar, ingen smärta - var ett missfall.

    Klart det finns hopp för dig eftersom blödning är vanligt under graviditeten, men tycker ändå du ska förvänta dig det värsta för det är absolut inte kul att bli besviken sedan och inse att det är ett missfall och ingen vanlig blödning.

    Gör ett VUL.

  • Evaangelicamaria
    hoppas 2014 skrev 2018-11-29 00:03:00 följande:

    Samma här och ligger lika som dig, 7+3 idag. Vi har sedan tidigare ett tidigt vul inplanerat imorgon (ivf graviditet)... Förra graviditeten blödde jag med o det gick vägen, men skillnaden den här ggn var att det var klarrött redan kl 6 på morgonen (tidigare först brunt o senare på dagen rött). Vet att man kan blöda dessutom tar jag blodförtunnande, men vet oxå att det kan vara början till mf... Vi har ett MA bagaget som upptäcktes vid tidiga vul (3 ivf graviditeter men 1 barn so far..)

    Hoppas ni får tid imorgon, det är superstressande att inte veta...


    Var detta idag du började blöda? Tur att du har ett vul inbokat imorgon iaf, håller tummarna för att de ska gå vägen för dig, här kom de ungefär

    Som en mens.. :/ Jag fick aldrig brunt eller rosarött utan klarrött direkt igårkväll, vid klockan 18 första gången, sen uppehåll ja låg mest stilla i skräck, sedan en omgång till en timme senare. Sen tredje gången ja var på toa kom inget inte änns på pappret, men rann till lite på bindan. Så jag har ingen aning. Har oxå två MA i bagaget, ett nu i januari som upptäcktes v.17 (bebis hade slutat leva i vecka 14. Sedan ett i v.10 i maj o nu detta i V.8

    Två friska barn innan. Men innan barnen har ja oxå fått MF istället tre stycken på rad då oxå.. så hoppet känns riktigt i botten.. ska ringa så fort de går imorgon o försöka få en tid. De värsta är att de ibland är så nonschalanta eller hur de stavas där inne, att har du inte megaont eller typ förblöder så får man inte komma in..

    Håller med , de är superstressade att inte veta... vill bara få veta
  • Evaangelicamaria
    Wifey. skrev 2018-11-29 00:23:25 följande:

    Jag fick också en blödning när jag torkade mig, dagen efter var det som mens ungefär och höll på i 2 dagar.

    Inga klumpar, ingen smärta - var ett missfall.

    Klart det finns hopp för dig eftersom blödning är vanligt under graviditeten, men tycker ändå du ska förvänta dig det värsta för det är absolut inte kul att bli besviken sedan och inse att det är ett missfall och ingen vanlig blödning.

    Gör ett VUL.


    Ja jag ska ringa så fort de öppnar imorgon o hoppas man blir tagen på alvar o får komma in o göra ett vul, man vill ju veta o få de bekräftat så man kan bearbeta sorgen o försöka gå vidare. Vi ska även börja en utredning nu är de tredje MA/MF i rad oxå..

    tack!
Svar på tråden Blödning