• Evaangelicamaria

Blödning

Hej! Är orolig. Är gravid i v.8 7+3 började blöda för en stund sen, kom mörkrött blod, kunde inte se några klumpar eller så, har inte ont.

Är så rädd för missfall igen.. haft så många nu är de tredje i rad denna gången,

Ett i januari i v14 o ett i maj v10 :/

Finns de hopp?

• Svar på tråden Blödning
  • hoppas 2014
    Evaangelicamaria skrev 2018-11-29 02:40:33 följande:

Var detta idag du började blöda? Tur att du har ett vul inbokat imorgon iaf, håller tummarna för att de ska gå vägen för dig, här kom de ungefär

Som en mens.. :/ Jag fick aldrig brunt eller rosarött utan klarrött direkt igårkväll, vid klockan 18 första gången, sen uppehåll ja låg mest stilla i skräck, sedan en omgång till en timme senare. Sen tredje gången ja var på toa kom inget inte änns på pappret, men rann till lite på bindan. Så jag har ingen aning. Har oxå två MA i bagaget, ett nu i januari som upptäcktes v.17 (bebis hade slutat leva i vecka 14. Sedan ett i v.10 i maj o nu detta i V.8

Två friska barn innan. Men innan barnen har ja oxå fått MF istället tre stycken på rad då oxå.. så hoppet känns riktigt i botten.. ska ringa så fort de går imorgon o försöka få en tid. De värsta är att de ibland är så nonschalanta eller hur de stavas där inne, att har du inte megaont eller typ förblöder så får man inte komma in..

Håller med , de är superstressade att inte veta... vill bara få veta

Ja det var igår onsdag det kom blod. Det har dock inte kommit något klarrött senare under dagen el nu (tar lutinus 3ggr om dagen o kontrollerar alltid pinnen nogrannt). . Ang ont i nagen vet ja inte, hela jag är tokspännd så vet inte om ja får känningar pga det el om ja imbillar mig...

Gud va jobbigt m alla MA o MF.. vi måste ju ha hjälp att bli gravida o proccessen innan 1a grav (som blev MA) tog ca 3,5-4 år o då hade ja passerat 40. Tar du några hjälpmed el vet du varför du fått så många?
  • Evaangelicamaria
    hoppas 2014 skrev 2018-11-29 07:00:10 följande:

Ja det var igår onsdag det kom blod. Det har dock inte kommit något klarrött senare under dagen el nu (tar lutinus 3ggr om dagen o kontrollerar alltid pinnen nogrannt). . Ang ont i nagen vet ja inte, hela jag är tokspännd så vet inte om ja får känningar pga det el om ja imbillar mig...

Gud va jobbigt m alla MA o MF.. vi måste ju ha hjälp att bli gravida o proccessen innan 1a grav (som blev MA) tog ca 3,5-4 år o då hade ja passerat 40. Tar du några hjälpmed el vet du varför du fått så många?

Jaha okej, men då tror jag att läget är lugnt för dig. Om de inte blött så mycket, här har de ju kommit ganska mkt i två el tre omgångar.. (minns inte) blir virrig av de här. Har inte vågar röra mig ur sängen än o gått på toa.. är rädd över va ja kan se då.. att de ska komma ännu mer.

Jaha okej.. :/

Vad är lutinus för något?

Nej vi har inte fått någon hjälp tyvärr.. men jag hoppas vi får börja en utredning nu, o att de går fort. Vet inte alls varför vi fått så många missfall. Bli med barn har gått fort de e svårt att få dem att stanna istället.. men är rädd för va en utredning ska visa oxå.. nervös över att ja inte kan få fler barn. O ja vill få fler barn..
  • Inalina
    Evaangelicamaria skrev 2018-11-29 08:26:07 följande:

Ska vara hos min bm klockan 10.00 idag. Fick iaf hjälp!

Jag hoppas det ser bra ut! Jag har haft 3 omgångar med blödningar under min graviditetet, första i v 6 andra i v 8 och sedan i v 10. (är i v 15 nu) Senaste gången rann det till och med i toaletten. Men bebisen mådde fint! Hoppas din gör det ocksåHjärta
  • Evaangelicamaria
    Inalina skrev 2018-11-29 09:23:42 följande:

Jag hoppas det ser bra ut! Jag har haft 3 omgångar med blödningar under min graviditetet, första i v 6 andra i v 8 och sedan i v 10. (är i v 15 nu) Senaste gången rann det till och med i toaletten. Men bebisen mådde fint! Hoppas din gör det också

Tack snälla för hopp!

Försöker o ställa in mig på de värsta då kan de ju alltid bli bättre.!

Men de är så jobbigt!!!

Hoppas ja har din tur!!!

De rann här oxå igår. Idag brunt på pappret än så länge.

Tack <3
  • hoppas 2014
    Evaangelicamaria skrev 2018-11-29 07:07:22 följande:

Jaha okej, men då tror jag att läget är lugnt för dig. Om de inte blött så mycket, här har de ju kommit ganska mkt i två el tre omgångar.. (minns inte) blir virrig av de här. Har inte vågar röra mig ur sängen än o gått på toa.. är rädd över va ja kan se då.. att de ska komma ännu mer.

Jaha okej.. :/

Vad är lutinus för något?

Nej vi har inte fått någon hjälp tyvärr.. men jag hoppas vi får börja en utredning nu, o att de går fort. Vet inte alls varför vi fått så många missfall. Bli med barn har gått fort de e svårt att få dem att stanna istället.. men är rädd för va en utredning ska visa oxå.. nervös över att ja inte kan få fler barn. O ja vill få fler barn..

Va skönt att du fått tid <3 håller tummarna för er. Vi har tid 11.30...

Ja vet inte. Risken för missfall i min ålder är stor... glad över vår dotter iallafall. Lutinus är progesteron. Nått man ofta tar vid ivf. Men har även en del för att sänka immunförsvaret mm så inte kroppen ska stöta bort.. (läs Atentråd bla)
  • Inalina
    Evaangelicamaria skrev 2018-11-29 09:34:04 följande:
    Tack snälla för hopp!

Försöker o ställa in mig på de värsta då kan de ju alltid bli bättre.!

Men de är så jobbigt!!!

Hoppas ja har din tur!!!

De rann här oxå igår. Idag brunt på pappret än så länge.

Tack <3
    Hör av dig senHjärta försök att vara neutral om det går - jag blev alldeles förtvivlad och grät i 12 timmar med min första blödning och sen var allt ok på VUL. det var det inte värt - så sen lärde jag mig att jag var gravid tills motsatsen bevisats.
    kram
  • Evaangelicamaria
    hoppas 2014 skrev 2018-11-29 09:36:10 följande:

Va skönt att du fått tid <3 håller tummarna för er. Vi har tid 11.30...

Ja vet inte. Risken för missfall i min ålder är stor... glad över vår dotter iallafall. Lutinus är progesteron. Nått man ofta tar vid ivf. Men har även en del för att sänka immunförsvaret mm så inte kroppen ska stöta bort.. (läs Atentråd bla)

Ja den är ju det, i min börjar de bli en risk.

Jaha okej då förstår jag. Hur gick det för er på vul?

Det gick okej här. Fostret levde o det hade en fin hjärnaktivitet. Men det var en ganska stor blödning en bit ifrån, de visste inte varför, har fått tabletter för att stoppa blödningen, men missfallsrisk finns med denna blödningen.

Ungefär 2*2 cm stor var blödningen. 70% att graviditeten går vägen och 30% missfall sa läkaren, så ska tillbaka den 6dec igen..

så nu är de en vecka av oro.. :/
  • Evaangelicamaria
    Inalina skrev 2018-11-29 10:05:13 följande:

Hör av dig sen försök att vara neutral om det går - jag blev alldeles förtvivlad och grät i 12 timmar med min första blödning och sen var allt ok på VUL. det var det inte värt - så sen lärde jag mig att jag var gravid tills motsatsen bevisats.

kram

Ja precis de är ju så det är.

Man funkar ju så,

Det gick ok, bebis hjärta slog, men finns en blödning en bit ifrån fostret.

Finns en risk att de blir missfall 30% o 70% att de går bra, ska tillbaka den 6dec för koll igen.

Bara att hålla tummarna nu o hoppas på de bästa. Fick tabletterna för att stoppa blödningen oxå.. kram
  • Evaangelicamaria
    Inalina skrev 2018-11-29 10:05:13 följande:

Hör av dig sen försök att vara neutral om det går - jag blev alldeles förtvivlad och grät i 12 timmar med min första blödning och sen var allt ok på VUL. det var det inte värt - så sen lärde jag mig att jag var gravid tills motsatsen bevisats.

kram

Förresten när du hade dina blödningar såg dem de på ul då med? Som för mig eller kunde de inte se vart den kom ifrån?
Svar på tråden Blödning