• Anonym (Runka Bulle 2018?)

Förekommer fortfarande runka bulle?

Är tidig 70-talist och minns det som igår när jag och tre kompisar runkade bulle.

Vi var 14-15 år och skramlade ihop till den största kanelbullen Servus hade att sälja.

En av oss hade föräldrafritt och vi samlades hemma hos honom och gick ner i mörka källaren och tände ljuset.

Placerade bullen på ett bord med handduk under för att hand om stänkande satser.

Minns inte vem som kom först och sist men vi sprutade alla kanelbullen rejält kladdig.

Ingen av oss år upp den, MEN VI HADE ALLA RUNKAT BULLE!

Hur ser det ut 2018. Lever traditionen vidare? Runkar barnen fortfarande bulle?

• Svar på tråden Förekommer fortfarande runka bulle?
  • Anonym (Har jag med gjort)

Det känns som att ungarna mest sitter och spelar dator spel. Det var längesedan man var med på runkbulle haha ???? och ingen åt bullen då iheller hehe ???? om det är sant vet jag inte men en kompis stora syster som var riktigt pilsk åt upp en nersprutad bulle efter att vi hade gått ut men kompisen såg när hon gjorde det. ????

• Anonym (Man 52)

Oj,berätta mer om den pilska systern!

• Anonym (Har jag med gjort)

Hon var helvild, folk kallade henne den vandrande madrassen. Jag låg själva med henne en tre-fyra år senare vilket jag ångrar idag, hon mådde inte så bra märkte jag efter två dagar i hennes lägenhet. Hon bröt ihop och öppnade sig för mig, hon hade väldigt dålig självkänsla och ville få bekräftelse på att hon inte var värdelös och kass genom att ha sex med killar. Men en del behandlade henne som skit och misshandla henne. Men hennes bror började att försiktigt få henne att söka hjälp och hjälpte henne igenom det hela. Och vad jag vet så är hon som en annan människa idag med egen familj med barn ???? så skönt att det blev bra tillslut.

• Anonym (fy fan.)

Ni är perversa hela högen. Och blanda inte in barn i era vidriga fantasier.

• Anonym (Man 52)

Skicka privat istället. Bra hon kom rätt i livet dock.

• ragnvaldigur

Jag hoppas lite att det förekommer även idag, bara för det är ju en så knäpp grej :)

Inte riktigt samma sak, men när jag va tonåring så runkade jag och två kompisar i en tekopp. Ingen drack den eller så. Vi såg en porrfilm som jag hade på VHS och blev hej dundrande kåta.

• Aylae
    Anonym (Man 52) skrev 2018-11-29 20:57:59 följande:

Oj,berätta mer om den pilska systern!

Stick och googla lite porr istället för att fantisera om tonårsflickor med kass självkänsla.

För övrigt måste det vara något manligt (stört) beteende detta med att runka tillsammans. Och att sedan käka varandras slem... Fy fan vad vidrigt!!

Förr var man tvungen att göra värnplikten och runka bulle innan man kunde kallas en riktig man!

• Anonym (creepy)

Ja och sen bjöd man någon mindre vetande i klassen på bullen.

Anonym (creepy) skrev 2018-11-29 22:25:19 följande:

Ja och sen bjöd man någon mindre vetande i klassen på bullen.

Gjorde inte vi. Däremot vet jag var ett och annat som hamnade i maten i hemkunskapen på högstadiet.

En kille la sin satser i en sockerkaka som andra åt.
  • Anonym (Ronq)

Är fortfarande ganska stort i Smålands inland har jag hört.

Svar på tråden Förekommer fortfarande runka bulle?