• Alexandra1289

    Hjälp! Måste jag gå på bröllopet?

    Vi har fått "save the date" brev till bröllop, mitt syskons bröllop.

    Det datumet är dock redan "saved" för något som vi mer än gärna vill göra.

    Nu är det så att vi inte bor i samma land som bröllopet skall hållas och vid den tidpunkten är vårt barn ca 1.5 + år. Det kommer att ta oss 12h utan paus att köra. Ankommer tidigast 19 kvällen innan och måste åka senast kl 07 dagen efter bröllopet för att vi skall hinna med olika färdmedel. Vi har tittat på flyg men det måste bli bil. Sedan vårt barn föddes har hen inte varit förtjust i bilresor, och tanken på att vi skall sitta i 12h...orkar inte med den tanken nu.

    Vill även tillägga att jag och mitt syskon inte har någon speciell kontakt. Det senaste året har vi setts 1 gång, efter denna gången har jag ringt 3-5 gånger men hen har aldrig ringt mig tillbaka.

    Jag vill och orkar inte gå ( inte min man heller), vad skall jag göra? Packa familjen och ta den turen det tar eller bara säga som det är?

  • Svar på tråden Hjälp! Måste jag gå på bröllopet?
  • Alvina

    1.5 + år? Vad betyder det?

    Kan du inte resa själv då och lämna övriga familjen hemma?

  • Alexandra1289

    Just nu har vi ingen bra relation, när vi möts så börjar vi bråka efter 1h. Sist då tyckte hen att vi hade dåliga tider för när vårt barn skall sova.

  • Sommarskuggan
    Alexandra1289 skrev 2018-11-29 23:37:30 följande:

    Just nu har vi ingen bra relation, när vi möts så börjar vi bråka efter 1h. Sist då tyckte hen att vi hade dåliga tider för när vårt barn skall sova.


    Vad är det att bråka om?

    Varför skapa en tråd och be om råd när du bara vill ha medhåll och redan har bestämt dig?
  • elyse

    Åk själv och passa på att umgås med släkt du sällan träffar.

  • Alexandra1289

    Nej, hade vi inte varit släkt hade jag inte gått. Vet inte men vill bara få höra om jag är orimlig att tänka i dom banorna att inte gå pga avstånd.

    Får ju bara höra av min man att han hellre gör det som vi hade planerat innan vi fick veta att det var bröllop, men att han följer med om jag bestämmer mig för att gå.

    Jag skall faktiskt snart åka och träffa hela släkten med mitt barn. Vart bröllopet skall hållas är inte vart vi kommer ifrån, och dit kan jag flyga.

    Vi funderar om vi skall hälsa på dom innan bröllopet för de bor i ett 3 land, vart vi också kan flyga. Då kan vi önska lycka till och ge present. Som en liten kompromiss.

  • K Kalle

    Om ni inte har någon vidare kontakt kan ni bara säga att ni tyvärr är uppbokade den dagen - trots lång förvarning.

    Jag skulle aldrig i livet missa min systers bröllop, men så är vi också bästa vänner.

  • Persikaplommon
    Alexandra1289 skrev 2018-11-30 08:30:57 följande:

    Nej, hade vi inte varit släkt hade jag inte gått. Vet inte men vill bara få höra om jag är orimlig att tänka i dom banorna att inte gå pga avstånd.

    Får ju bara höra av min man att han hellre gör det som vi hade planerat innan vi fick veta att det var bröllop, men att han följer med om jag bestämmer mig för att gå.

    Jag skall faktiskt snart åka och träffa hela släkten med mitt barn. Vart bröllopet skall hållas är inte vart vi kommer ifrån, och dit kan jag flyga.

    Vi funderar om vi skall hälsa på dom innan bröllopet för de bor i ett 3 land, vart vi också kan flyga. Då kan vi önska lycka till och ge present. Som en liten kompromiss.


    Jag skulle inte åka. Livet är för kort för att slösa på människor som råkar vara ens släktingar när kärlek saknas.

    Skulle du och ditt syskon stå nära varandra vore en helt annan sak.
  • ESofia

    Nej. Hade jag varit dig så hade jag vänligt tackat nej till bröllopet. Kanske kan du göra något fint på distans till henne för att visa någon form av god ton.

    Kan förstå att en sådan resa skulle bli alldeles för jobbig för barnet. Dessutom har ni ingen vidare bra kontakt för övrigt. Tycker inte du behöver ha dåligt samvete över ett sådant beslut at avstå. 

  • EmberEyes

    Låt mannen och barnet åka på den andra grejen och åk själv till bröllopet, och möt upp din egen familj efter. Du verkan inte behöva vara på bröllops-orten mer än 24 timmar i vilket fall.

  • Themis

    Jag hade förklarat att vi redan var uppbokade men skickat bröllopspresent eller överlämnat den själv vid ett annat lämpligt besök om det ligger innan bröllöpet.

    Sen får de ta det hur de vill.


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
Svar på tråden Hjälp! Måste jag gå på bröllopet?