Inlägg från: Sommarskuggan |Visa alla inlägg
  • Sommarskuggan

8 åring leksaker

Hej! Jag har själv ingen 8 åring men min partners släkting har det. Vi funderar på julklapp. När jag själv var 8 så var man ett barn, man lekte med dockor, figurer och andra leksaker långt upp i tidiga tonåren.

Men idag så verkar 8 åringar vara så vuxna och stora? 12 åringar går runt med perfekt hollywood smink osv.

Jag funderar på om frost/frozen är för barnsligt för en 8 åring idag? När jag var liten hade det ju varit höjden av lycka att få något med en aktuell disney figur eller pokemon.. men ett frost pussel borde väl vara ok nu? Eller? Vad kan jag annars köpa?

• Svar på tråden 8 åring leksaker
  • Sommarskuggan

Ok det var det jag misstänkte. Tråkigt att barn blir så "vuxna" så tidigt nu för tiden :(

Jag vill helst inte fråga föräldrarna. Jag vet att hon är väldigt intresserad av hästar just nu. Och vegetarisk mat. Men funderar kanske på en lava lampa? För tråkigt? Eller någon bra bok? Eller typ en lär dig rita bok? Vet att hon gillade pokemon förra året, men det kanske inte är aktuellt längre? Förslag på något med hästar? Hästbok kanske? Eller tidningsprenumeration?

Eller kanske en fingerling leksaks apa? Eller är det för småbarn? Vill så gärna att barn ska vara barn så länge som möjligt :)

Svar på tråden 8 åring leksaker