Sambons ex har anmält oss till soc
Hej!
Kort bakgrund : har i två år deltagit i en soc utredning gällande sambons barn. Exet är anmält x flera pga misstänkt missbruk.
Jag har gått på möten, deltagit i familjebehandling, haft hembesök osv osv. Det har varit kaos. Vi har haft barnen större delen av tiden.
Jag har också barn sedan ett tidigare förhållande. Mina barn har berättat att pappan är våldsam, vilket inte är något nytt för mig men nu valde jag att göra något åt det.
Barnen berättade för en kurator på skolan vilket resulterade i en anmälan mot som pappa.
Jag välkomnade en utredning då det måste få ett slut. Dessutom vet jag att pappan varit orolig för att våra barn inte skulle ha det bra hos mig pga kaos med min sambos ex.
Sedan ett år tillbaka pågår en vårdnadstvist hos sambon och hans ex. Familjerätten har gjort en utredning där de kom fram till att barnen bör bo mest hos oss och att min sambo ska ja senan vårdnad.
Nu har hans ex anmält mig till soc. Sagt att jag är alkis, bara ligger på soffan hela dagarna, är deprimerad och låter deras barn passa mina.
Jag fick prata med soc på telefon om detta men ska också in på extra möte.
Hon skapat så mycket ångest i mig att jag funderar på att bara lämna allt
Jag har fått blockera henne överallt då hon trakasserat mig i två år med bilder från deras liv ihop, från hennes operationer och meddelanden om hur dålig jag är för hennes barn.
Hon är sjukpensionär.
Jag jobbar 100 % och har mina barn varannan vecka. När inte mina barn är här tar jag igen städ och tvätt och orkar inte vara uppe länre än till 9 på vardagarna.
Jag är behandlad för en utmattning. Jag äter antidepp men det är väl många som gör det?
Alkohol dricker jag. Men bara på helgen och oftast inte när vi har barnen. Och för jag det så handlar det om en öl, en drink eller ett glas vin.
Alltså jag orkar inte mer...