Inlägg från: Anonym (Det tar aldrig slut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Det tar aldrig slut)

Sambons ex har anmält oss till soc

Jag och maken är uppe i 4 år nu ????, man lär sig att inte ta åt sig.

Försök att inte få det till en pajkastning, kommer ni med anklagelser så se till att dom anklagelserna har kraftig bevisning.

Jag hade aldrig velat sjunka till samma nivå som min makes ex som kommer med helt grundlösa anklagelser och tar på sig offerkoftan så fort hon blir ifrågasatt.

Känn efter om du orkar och gör du det så är det bara kriga vidare, har man inget att dölja så är det väl bara bra att bli utredd?

Inte alla som har ett papper på att man inte är alkis och ligger på soffan och latar sig!

• Anonym (Det tar aldrig slut)
    Anonym (Helt slut) skrev 2018-12-04 06:57:25 följande:

Ja det här med pajkastning är jag förbi.

Vi är inne på tredje året tillsammans, men jag tycker inte det har blivit lättare.

2 av åren bestod i soc utredning mot henne. Jag och sambon har haft hand om barnen och gått hos familjebehandlare för att kunna hantera henne, som beskrivs som manipulativ och inte kan hålla en röd tråd.

Jag tycker att soc har valt väldigt behjälpliga med både stöd till oss och att vi verkligen förstod att man var orolig för hur barnen hade det hos henne.

Hon har ju anklagat mig för att vara dålig för sina barn under den här tiden. Och förra veckan ville hon "ta en fika och reda ut vår relation".

Jag är verkligen inte där. Vill inte ha kontakt med henne. Skrev ett sms till henne att jag inte har tid att träffa henne inom det närmsta då det är så mycket med jobbet, födelsedagar, skola och snart jul. Hinner helt enkelt inte. Kanske längre fram i tiden.

Två dagar senare ringde soc och berättar om anmälan.

Jag älskar min sambo och vill så gärna få det att funka men jag är nog på väg ur det här förhållandet. Vet inte hur mycket mer jag orkar. Och det är nog mina känslor det beror på just nu.

På torsdag ska jag iaf till soc pga hennes anmälan. Jag missar ett viktigt möte på jobb och en halv dags inkomst.... Hon kan ligga och pilla i naveln hela dagarna. Pengarna kommer rulla in ändå.

Jag förstår dig verkligen för vi är i en väldigt lik situation.

Vi har på något sätt fått in så pass bra rutiner (läs blivit avdankade) på alla soc/anmälningar/rättegångar/utredningar så det är en del av vardagen som flyter på. I början var det väldigt upp och ner med allas humör när det kom bakslag på bakslag men tror vi har lärt oss att inte ta det så hårt längre.

Vi är lyckliga tillsammans och känner inte den där klumpen i magen när det kom nya anmälningar längre. Jag hade avböjt vänligt men bestämt till en fika med henne, kanske ni kan prata med hjälp av familjerätten?

Men det är bara vad jag hade gjort.

För vår del ser jag inte att det någonsin kommer lösa sig med min mans ex så vi har slutat bry oss om hennes nycker. Tror man göder det sjuka i dom om man tar åt sig.

Önskar er verkligen att ni hittar något sätt som funkar för er
Svar på tråden Sambons ex har anmält oss till soc