Anonym (hjälp) skrev 2018-12-02 19:51:38 följande:
Tack snälla! Jaha så bokar jag transfer tar en person emot och ser till att jag går av vid rätt hotell ? Och sedan hämtar mig på hotellet och kör till flygplatsen?
jag vill ha eget rum, är det svårt att få?
Jag vill inte bli förföljd av karlar, utan kunna röra mig fritt dagtid. Vilka resmål rekommenderas / avråds ?
Medelhavskusten, vilka orter är bra där?
Ja, bokar du transfer så står det personal och väntar vid ankomsten. De brukar stå mot utgången efter man hämtat sitt bagage. Du uppger hotell och får numret på bussen som ska köra dig till hotellet. Sedan framme vid bussen brukar man prickas av, och sedan räknar reseledaren passagerarna så att alla är med.
När du ska hem kommer transferbussen och hämtar dig vid hotellet, ombord får du veta vilken gate du ska till och annat som ev kan vara bra att veta.
Du bokar som en person och då får du antingen enkelrum eller så får du disponera ett dubbelrum själv, mot en extra kostnad. Kostnaden skiljer sig oerhört mycket mellan olika hotell. Kan handla om någon hundralapp till flera tusen men det ser du i samband med bokningen. Det är absolut inga problem att få rum som ensamresenär.
Jag har inte blivit förföljd någonstans faktiskt. Har varit på olika orter i Turkiet, Mallorca, Kreta, Rhodos, Gran Canaria, Teneriffa... och några fler som jag inte minns just nu. Fast generellt sett så, när du flanerar på stan så är turkarna i butikerna väldigt "på" och vill sälja.
Välj gärna all inclusive, det brukar jag göra. Då är all mat och dryck redan betald och du behöver inte ut och leta matställen varenda dag. Maten brukar vara hyfsat bra om du bor på minst trestjärnigt hotell. Alkoholhaltiga (lokala) drycker ingår också.