Inlägg från: Anonym (hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hjälp)

Restips för trygghetsnarkoman

Hej, jag önskar restips! Jag vill ha trygghet, är inte van att resa ensam. Nu vill jag resa ensam. Var ska jag åka? Det viktiga är att resa iväg, så jag är öppen för förslag helt enkelt.

• Svar på tråden Restips för trygghetsnarkoman
  • Anonym (hjälp)
    nnnnnnnn skrev 2018-12-02 18:01:46 följande:

mer info!
    storstad?
    värme?
    strand?
    äventyr?
    prisklass?

Inte äventyr!
    Alla förslag på resor som har en trygg ram är jag tacksam för.
  • Anonym (hjälp)
    nnnnnnnn skrev 2018-12-02 18:08:55 följande:

Tryggast är väl charter inkl. transfer till ett "svenskhotell" där det kommer guide från resebolaget någon/några gånger per vecka?

Eller att börja med att göra kortare resor tex till närmsta något större stad, bo 1-2 nätter på hotell och titta på något som bio/konsert/teater?

Tack!
    Finns det någon resa där det möter en guide vid transfern?
    Hur vet jag att det är ett "svenskhotell"?

• Anonym (hjälp)
    Drottningen1970 skrev 2018-12-02 19:12:06 följande:

Charter till Kanarieöarna med Ving. Transfer till och från hotellet och all inklusive så behöver du inte ens gå ut från hotellet och söka föda. Svenskare och tryggare än så blir det inte. Välj hotell som ligger nära stranden så slipper du ut och promenera lång eller ta taxi på egen hand.

Låter bra.  har du åkt på sådan resa?
  • Anonym (hjälp)
    Anonym (Charter-Anna) skrev 2018-12-02 18:31:32 följande:
    Alla charterresor som du bokar med de stora bolaget (Ving, TUI, Apollo etc) tar emot med skandinavisk personal.
    Du bokar transfer i samband med bokningen, så har du transport direkt till hotellet.

Vill du se närmare på olika hotell så gör det på Tripadvisor.se.

Jag reser alltid själv, åker oftast til Medelhavskusten eller till någon av Kanarieöarna.

Undrar du över annat så svarar jag gärna, har åkt på ensamcharter till olika resmål under många år.
    Tack snälla!  Jaha så bokar jag transfer tar en person emot och ser till att jag går av vid rätt hotell ? Och sedan hämtar mig på hotellet och kör till flygplatsen?
    jag vill ha eget rum, är det svårt att få?
    Jag vill inte bli förföljd av karlar, utan kunna röra mig fritt dagtid. Vilka resmål rekommenderas / avråds ?
    Medelhavskusten, vilka orter är bra där?
  • Anonym (hjälp)
    nnnnnnnn skrev 2018-12-02 18:25:31 följande:

Googla:
    hittade tex detta som verkar vara ett koncept som passar dej, finns såklart massor med resmål med samma bolag, men jag bara klickade på något. Och om du funderar på det så måste du söka lite mer och hitta vad folk säger om det hela, jag har inte kollat om det är ett riktigt bolag eller ett sätt att blåsa folk! Så kolla recensioner noga...

www.kulturresor-europa.se/spanien/mallorca-medelhavets-juvel

Tack för det. Men känner mig lite rädd över att åka med något jag inte hört talas om.
  • Anonym (hjälp)
    nnnnnnnn skrev 2018-12-02 18:28:57 följande:

eller kolla på bussresor tex:

www.scandorama.se/alsace-bourgogne-och-champagne

Kollade lite på det. Tyvärr ska jag resa ensam och det står del i dubbelrum och jag vill inte dela med en främling.
    Tusen tack för länk.
  • Anonym (hjälp)
    Mongoliet skrev 2018-12-02 18:31:00 följande:

Ven, Bornholm osv

Där är det mycket vackert!
  • Anonym (hjälp)
    nnnnnnnn skrev 2018-12-02 18:30:02 följande:

www.olvemarks.se/holland-5-dagar

Tack snälla för tipset!
    Tyvärr är jag en ängslig typ som mest ser problem: Sitta på en buss, då måste jag sitta nära en främling under lång tid. Nej det blir jobbigt.
    Men jag uppskattar ditt tips och din länk. Du hjälper mig att tänka. Tack

• Anonym (hjälp)
    Anonym (Charter-Anna) skrev 2018-12-02 19:58:32 följande:
    Ja, bokar du transfer så står det personal och väntar vid ankomsten. De brukar stå mot utgången efter man hämtat sitt bagage. Du uppger hotell och får numret på bussen som ska köra dig till hotellet. Sedan framme vid bussen brukar man prickas av, och sedan räknar reseledaren passagerarna så att alla är med.

När du ska hem kommer transferbussen och hämtar dig vid hotellet, ombord får du veta vilken gate du ska till och annat som ev kan vara bra att veta.

Du bokar som en person och då får du antingen enkelrum eller så får du disponera ett dubbelrum själv, mot en extra kostnad. Kostnaden skiljer sig oerhört mycket mellan olika hotell. Kan handla om någon hundralapp till flera tusen men det ser du i samband med bokningen. Det är absolut inga problem att få rum som ensamresenär.

Jag har inte blivit förföljd någonstans faktiskt. Har varit på olika orter i Turkiet, Mallorca, Kreta, Rhodos, Gran Canaria, Teneriffa... och några fler som jag inte minns just nu. Fast generellt sett så, när du flanerar på stan så är turkarna i butikerna väldigt "på" och vill sälja.

Välj gärna all inclusive, det brukar jag göra. Då är all mat och dryck redan betald och du behöver inte ut och leta matställen varenda dag. Maten brukar vara hyfsat bra om du bor på minst trestjärnigt hotell. Alkoholhaltiga (lokala) drycker ingår också.
    Vad snällt med så långt svar!
    All inclusive? Är lite orolig över hygienen när det bara står framme och alla gräver i samma?
    Om man vill kunna promenera utan jacka i medelhavsområdet när ska jag åka? Är december / januari för kallt?
Svar på tråden Restips för trygghetsnarkoman