Restips för trygghetsnarkoman
Hej, jag önskar restips! Jag vill ha trygghet, är inte van att resa ensam. Nu vill jag resa ensam. Var ska jag åka? Det viktiga är att resa iväg, så jag är öppen för förslag helt enkelt.
Hej, jag önskar restips! Jag vill ha trygghet, är inte van att resa ensam. Nu vill jag resa ensam. Var ska jag åka? Det viktiga är att resa iväg, så jag är öppen för förslag helt enkelt.
mer info!
storstad?
värme?
strand?
äventyr?
prisklass?
Tryggast är väl charter inkl. transfer till ett "svenskhotell" där det kommer guide från resebolaget någon/några gånger per vecka?
Eller att börja med att göra kortare resor tex till närmsta något större stad, bo 1-2 nätter på hotell och titta på något som bio/konsert/teater?
Tack!
Finns det någon resa där det möter en guide vid transfern?
Hur vet jag att det är ett "svenskhotell"?
Charter till Kanarieöarna med Ving. Transfer till och från hotellet och all inklusive så behöver du inte ens gå ut från hotellet och söka föda. Svenskare och tryggare än så blir det inte. Välj hotell som ligger nära stranden så slipper du ut och promenera lång eller ta taxi på egen hand.
Googla:
hittade tex detta som verkar vara ett koncept som passar dej, finns såklart massor med resmål med samma bolag, men jag bara klickade på något. Och om du funderar på det så måste du söka lite mer och hitta vad folk säger om det hela, jag har inte kollat om det är ett riktigt bolag eller ett sätt att blåsa folk! Så kolla recensioner noga...
www.kulturresor-europa.se/spanien/mallorca-medelhavets-juvel
eller kolla på bussresor tex:
www.scandorama.se/alsace-bourgogne-och-champagne
Ven, Bornholm osv
Tack snälla för tipset!
Tyvärr är jag en ängslig typ som mest ser problem: Sitta på en buss, då måste jag sitta nära en främling under lång tid. Nej det blir jobbigt.
Men jag uppskattar ditt tips och din länk. Du hjälper mig att tänka. Tack