• Honsomlängtar

Är så orolig

Hejsan är i vecka 5+4, har haft biverkningar som molande värk dock inte ofta och sen otroligt onda bröst.

Senaste veckan så har jag inte känt så mycket molande värk men brösten ömmar fortfarande men inte lika mycket, är olika dag från dag.

Vet att jag är så pass tidigt gången men är ändå extremt orolig, (detta är min första graviditet)

Det som gör de jobbiga i allt är att jag har ptsd sen tidigare som jag tror gör min oro ännu starkare.

Haft hälsosamtal hos min bm förra veckab och ska till en läkare på onsdag på mvc för att prata om mediciner jag ätit ( allergi och sånt) men visst borde jag kunna ta upp min oro till läkaren?

Är så nervös att något inte står rätt till eftersom jag inte har så mycket biverkningar.

Har även bokat privat ultraljud den 12e dec. Dock känns de som en evighet dit speciellt med oroandet.

• Svar på tråden Är så orolig
  • Fjäril kär

Det är väldigt vanligt att symptom kommer och går under hela graviditeten. Nästan alla upplever det. Ömma bröst upphör plötsligt och kanske får man ont i magen istället, illamående går över för att komma tillbaka tre veckor senare, starka dofter man reagerat på med illamående kanske förvandlas till stark längtan efter lakrits osv osv...

Det du känner är alltså helt i sin ordning. Det är ovanligt att du har samma symptom i 9 månader. Det klingar av och kan bli annat.

• Honsomlängtar
    Fjäril kär skrev 2018-12-03 11:08:32 följande:

Det är väldigt vanligt att symptom kommer och går under hela graviditeten. Nästan alla upplever det. Ömma bröst upphör plötsligt och kanske får man ont i magen istället, illamående går över för att komma tillbaka tre veckor senare, starka dofter man reagerat på med illamående kanske förvandlas till stark längtan efter lakrits osv osv...

Det du känner är alltså helt i sin ordning. Det är ovanligt att du har samma symptom i 9 månader. Det klingar av och kan bli annat.

Känns skönt iallafall att höra de och lugnande.
Svar på tråden Är så orolig