Inlägg från: Kermit1561 |Visa alla inlägg
  • Kermit1561

Kan inte få bort bilderna från mitt huvud

Anonym (Roro) skrev 2018-12-03 23:49:26 följande:

Klart det är! En snygg kille får också ligga så mycket han vill, bara för att han råkar ha en penis. Det går both ways, så det argumentet känns ju orelevant.

Fast det är ju inte alls samma sak, en tjej behöver ju inte vara speciellt snygg eller trevlig för att få ligga. Det är bara en liten andel killar som har det lika lätt som kvinnor.. därför är det inget som imponerar
  • Kermit1561

Alltså har hon sagt a får hon väl säga b också tycker jag. Antingen berättar man allt eller såsäger man inget, att komma med antydningar men inte berätta är omoget och tyder på att det är nån slags lek och mindfuck från hennes sida. Inget att ha i en seriös relation.

• Kermit1561
    Anonym (Roro) skrev 2018-12-04 15:52:06 följande:

Fast det är ju inte alls sant. Snacka om leva kvar på 90-talet..

Pröva att regga dig på valfri datingsite och se hur många sexerbjudanden du får som kvinna resp man. Betallinjer tar fortfarande mycket mer betalt för män än för kvinnor. Etc etc.. sex är fortfarande betydligt lättare att få för kvinnor än för män. Det har inte ändrats nämnvärt...
  • Kermit1561
    Anonym (Roro) skrev 2018-12-04 22:19:13 följande:

Jo, fast nu pratar vi om två helt olika saker. Tex när det kommer till datingsidor, så är kvinnor generellt mer avvaktande och nekande pga chanserna att personen bakom skärmen faktiskt skulle kunna vara en mördare, våldtäktsman eller utger sig för att vara någon han inte är. Som en man på datingsidor finns oftast inte denna rädsla, varför män också är överrepresenterade. Det finns många kvinnor som hade velat ragga upp någon på nätet, ligga och sen vara färdig med den saken - men inte vågar. Får dom ligga? Nej.

Jag pratar om IRL. En kille och en tjej har, med samma förutsättningar (socialt kompetens etc) lika stor chans att få till ett ligg.

Samma risk finns när man raggar på krogen, men även om man tittar på tex parklubbar där man kan ha sex utan nån större risk så är det mycket lättare för kvinnor att komma in.

Det finns helt enkelt inget som tyder på att det har ändrats nämnvärt, män måste fortfarande jobba hårdare för att få ligga med kvinnor än tvärtom.
  • Kermit1561
    Anonym (Roro) skrev 2018-12-05 13:22:45 följande:

Nu har jag ingen aning om vad det är för ställen du hänger på (betallinjer och swingersklubbar?), men jag delar iaf inte uppfattning med dig. Män behöver inte jobba hårdare, inte så länge man har common sense. Sen kan ju din definition av att jobba hårdare skilja sig från min definition. Jag har iaf aldrig behövt jobba speciellt hårt, dock vet jag flera tjejer som behöver göra det.

Betallinjer, swingersklubbar, datingsiter etc är ställen där kvinnor och män söker sex och där det är väldigt tydligt att det ställs hårdare krav på män. Prostitution är ett annat område, kvinnor kan se rätt risiga ut och ändå sälja sex. Det har gjorts undersökningar där kvinnor och män frågar främlingar om de vill ha sex och resultatet där ser likadant ut..

Det enda du hänvisar till är dina högst subjektiva upplevelser, det är lite svårt att ta på allvar..
  • Kermit1561
    Anonym (Roro) skrev 2018-12-05 17:57:12 följande:
    Betallinjer, swingersklubbar och datingsiter är där MÄN (enligt dig iaf) söker sex. Varför kvinnor är underrepresenterade på dessa plattformer skrev jag om tidigare. Kvinnor söker sex på andra ställen. Prostituion/betallinjer passar inte ens in i argumentet, då den ena parten säljer en tjänst och den andra köper - vilket gör att omständigheterna och förutsättningarna inte är jämnställda. Swingersklubbar är det en minioritet som hänger på, vilket också känns orelevant i detta sammanhang.

Så det enda du hänvisar till är orelevant och otillförlitligt fakta, vilket - enligt mig - är ännu svårare att ta på allvar.

Så lämna 90-talet, sluta vara bitter för att du aldrig får ligga (såvida du inte köper sex uppenbarligen?) och inse att kvinnor har det minst lika svårt/lätt som män med samma förutsättningar. Tack och hej!
    Krogen har samma risker som andra ställen som kvinnor och män söker sex på så frågan är vad det är för ställen du refererar till där kvinnor söker sex och det är jämställt?
    Prostitution visar på samma sak som de andra exemplen, att kvinnor har mycket mer sexuellt kapital än män, så pass att de kan byta det mot pengar på ett sätt som få män kan. 

Sedan är det väl föga förvånande att du använder samma sorts könsrollskonservativa skambeläggande mot mig som du själv nyss protesterade mot, när argumenten tryter. Det visar med all önskvärd tydlighet att du upprepar fraser utan att egentligen förstå vad det är du pratar om.. 
Svar på tråden Kan inte få bort bilderna från mitt huvud