Min sambo svek mig, hur ska jag gå vidare?
Hej alla läsare.
Lite bakgrund till det hela, min sambo och jag träffades. Direkt kände vi att det är ?rätt?. Känslorna är på samma plan, vi lever lika och har samma livsnjutning i livet. Han är 30 år och jag är 29 år, för 7 månader sedan flyttade vi ihop. Vi reser ofta, hittar alltid på något och är varandras bästa vänner. Allt har gått bra och vi bråkar aldrig... tills nu, då sveket kom.
Min kille är svartsjuk i dåtid. Han vet allt om mig, även det jag aldrig berättat för någon annan. Kände att det visar på att jag ger han allt så han känner sig trygg och att jag är ärlig i alla lägen. Jag sa upp kontakten med en dåvarande KK (vi var inte bara kk utan vänner i över 10 år).
Det resulterade även till att jag ville veta om hans förflutna. En flickvän och ett KK som han haft kortare period. Jag frågade innan om han hade någon kontakt md någon av dom, då han svarade nej.
Det visade sig efter 1 månad att han ofta skrev till sitt EX på Instagram. Tex ?hur mår du?? Osv. Jag kallar detta kontakt. Han sa då att han är orolig för henne ibland då hon mår dåligt psykiskt. Jag blev såklart ledsen då men vi gick vidare och han slutade skriva till sitt ex.
Igår började vi prata om olika ämnen och kom in på kk, då Han sa ?jag känner ju henne?. Jag ?visst känner du henne men inte känner som i att man har ständig kontakt, du kände henne innan?
Sambo ?jag spelar i samma lag som henne?.
Han utövar en sport, hon är alltså med i samma lag. Jag blir så ledsen! Varför har han följt det för mig? Jag var inte svartsjuk innan, nu blev jag det. Jag minns sedan allt han sagt om hur bra resetjej hon är, att de snapchattat till varandra, att de åker iväg och delar hotell under turneringar, hur glad han är för att jag ska hänga med dom osv osv..
Han sa att han höll det undan för att han inte visste hur jag skulle reagera. Att han va rädd för att berätta det. Det som är värst är att han ALLTID säger hur viktigt det är att vara ärlig. Igår fick jag en PDF fil av honom där han förklarade hur han känner.
Känner mig så sviken, arg och löjlig. Känner att han inte älskar mig, så gör man väl inte om man älskar någon? När kommer jag kunna förlåta honom? Kommer jag alltid känna såhär?
Han är världens bästa just förutom denna situationen men glömt hur der känns pga sveket. Vill inte känna såhär.. är rädd.