Hur förlåter man sin partner efter otrohet?
Förlåt du din partner eller gick du vidare?
Vad fick dig att ta de beslutet du gjorde?
Om du förlät hen hur gjorde du?
Förlåt du din partner eller gick du vidare?
Vad fick dig att ta de beslutet du gjorde?
Om du förlät hen hur gjorde du?
Var det ett one night stand eller ett förhållande med en annan bakom din rygg.
Första alternativet hade jag KANSKE förlåtit, men jag hade aldrig förlåtit alternativ två.
Var det ett one night stand eller ett förhållande med en annan bakom din rygg.
Första alternativet hade jag KANSKE förlåtit, men jag hade aldrig förlåtit alternativ två.
Jag förlät henne första gången. Eller försökte åtminstone. Hon hade haft ett kortare förhållande med en annan man. Sen blev hon dumpad av honom och kom tillbaka med svansen mellan benen. Har aldrig mått så jävligt. Andra gången, några år senare, blev det skilsmässa. Ångrar som fan att jag inte avslutade direkt. Det hade besparat mig en massa lidande, hjärtsjukdom och en massa pengar.
Otrohet går inte att förlåta. Punkt!
Frågan är vad det finns att förlåta? Många av dessa otrogna svin ångar bara att de blir upptäckta.
Läser man en del av otrohet trådarna på forumet så ser man vilka psykopater de ofta är.
En annan vanlig anledning också är att otrogna människor är svaga allmänt, de har ett bekräftelsebehov men bryr sig då inte om att det sviker andra pga deras egna svaghet.
Är det frågan om att en partner varit otrogen genom tillfällig sex och att paret har barn ihop så finns det ju stor anledning att försöka gå vidare och förlåta.
Jag tycker inte att man ska förlåta. Att förlåta betyder i mina ögon i princip att man tycker att det var ett försvarbart beteende. Man kan välja att fortsätta förhållandet och därmed acceptera det som hänt. Men förlåta - nej!
Jag förlät henne första gången. Eller försökte åtminstone. Hon hade haft ett kortare förhållande med en annan man. Sen blev hon dumpad av honom och kom tillbaka med svansen mellan benen. Har aldrig mått så jävligt. Andra gången, några år senare, blev det skilsmässa. Ångrar som fan att jag inte avslutade direkt. Det hade besparat mig en massa lidande, hjärtsjukdom och en massa pengar.
Finns de någon som förlåtit sin partner och sedan fått det att fungera igen?? eller är de bara så att dom som är kapabel till att göra de en gång nästan alltid trillar dit igen?
Finns de någon som förlåtit sin partner och sedan fått det att fungera igen?? eller är de bara så att dom som är kapabel till att göra de en gång nästan alltid trillar dit igen?
Jag har varit otrogen en gång - men det kommer inte att hända igen. ( Och det var typ 25 år sedan, engånggrej som fortfarande är hemligt) Så man kan nog inte generellt dra slutsatsen att det kommer att hända fler gånger.