• Anonym (K)

Kommer inte posten varje dag?

Anonym (?) skrev 2018-12-04 15:49:28 följande:
    Det kommer väl bli mindre och mindre post i framtiden med tanke på internets utveckling
    På vilket sätt är det dåligt? Dom kommer ju fortfarande dela ut den post som skickas. Det betyder också mindre transporter vilket ju är bra för miljön. Kanske skulle dom t.o.m hinna med att dela ut den också när dom inte är överbelastade.
  • Anonym (K)
    Anonym (?) skrev 2018-12-04 15:54:45 följande:
    För att det är inget liv att leva sitt liv i en dator. Det va mycket bättre förr innan internet blev så populärt
    Jag får hellre posten från myndigheter i min digitala brevlåda istället för att riskera att dom försvinner på vägen. Räkningar får jag också hellre på mailen alt. kör via autogiro. Brev från vänner har jag nog nästan aldrig fått i hela mitt liv, och då har jag ändå levt majoriteten av mitt liv innan all kommunikation skedde på internet.

Jag vet faktiskt inte vad i postväg som var bättre förr innan internet? Nog för att jag har ett väldigt socialt liv på internet (jag har mycket mer kontakt med gamla vänner och sådant nu + att jag lärt känna folk jag aldrig skulle ha träffat annars) men inget av det har ju på något sätt ersatt det som hamnar i postlådan..
Svar på tråden Kommer inte posten varje dag?