Ej jämställd relation... flytta ut?
(kommer inte åt mitt konto nu, så startade ett nytt tillfälligt)
Tack för era svar!
Vi har provat att byta sysslor, men resultatet blir bara att han inte utför sina sysslor ordentligt... han tycker t.ex. att man endast behöver städa och tvätta max en gång i månaden, jag anser nog att man behöver göra det lite oftare än så om man inte vill leva i kaos. Då menar han att det är jag som är överdriven (fast jag tror han mest säger så för att slippa undan, då han själv gärna gnäller om jag gått en vecka utan att göra mina sysslor).
Är helt med dig i dina tankegångar Roro! Han tycker att det är väldigt viktigt med feminism och jämställdhet i samhället i övrigt, men dessa synpunkter som jag försökt förklara för honom massor av gånger vad gäller vår relation och att jag inte vill att våra framtida barn ska växa upp i en ojämställd relation, verkar han inte allas förstå.. Jag vill inget heller än att leva mitt liv med honom, han har väldigt många fina sidor och vi har en fin relation i övrigt. Men samtidigt har jag ingen lust att leva så här :( Kan bara förställa mig hur det skulle bli om vi skaffade barn med den här fördelningen... :S