Inlägg från: Anonym (Särbo?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Särbo?)

Ej jämställd relation... flytta ut?

Säg att du vill bli särbo, och förklara att ni helt uppenbart ser olika på hur hushållet ska skötas. Och varför ska du vara den som far illa av det? Är han okej med att leva i smuts så är det ju win-win. Ett förhållande kan funka utmärkt även om man inte bor ihop, man kan ju försöka bo nära varandra ändå.

• Anonym (Särbo?)
    Anonym (TS) skrev 2018-12-06 14:39:34 följande:

Tack för era svar allihop! Det hjälper verkligen att få andras synpunker på saker och ting. 

En del av mig tänker att det det kommer bli svårt att få detta att fungera i längden. Samtidigt känns det så konstigt att göra slut på det, eftersom vi båda älskar varandra otroligt mycket. Vill liksom inte ha någon anan än honom.. samtidigt som jag ofta känner att jag hellre lever själv resten av livet än att vara någons "mamma" vad gäller hushållet. Vill bara att han ska växa upp och inse att det är på tiden att börja ta lite ansvar.. (vilket förmodligen inte kommer hända). Så svårt... Kommer hur som helst ta ett samtal med honom först (fast jag gjort det många gånger) där jag förklarar varför jag eventuellt vill flytta ut... 

Bra! Var brutalt ärlig och stå på dig! Berätta sen hur det gick :)
Svar på tråden Ej jämställd relation... flytta ut?