Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

    Vill du vara frisk och leva länge ska du bli vegan

    Jag anser att TS SKALL lägga fram _objektiva fakta_ som backar upp hennes påståenden.
    TS påstår och då skall hon slänga fram OBJEKTIVA bevis med på sina påståenden.


    Anonym (Fakta) skrev 2018-12-06 14:31:02 följande:
    Det vet ledande forskare men kött, fågel, fisk mjölk och äggindustrierna satsar stora belopp på att ta fram forskning som vilseleder människor och som påverkar människor att äta sånt som gör dem sjuka på lång sikt.
    Anonym (Fakta) skrev 2018-12-06 16:08:18 följande:
    Dumheter. Det är köttlobbyn med flera som har tagit fram den "forskningen".
    Anonym (Fakta) skrev 2018-12-06 16:16:49 följande:
    Ägg är inte alls bra. Det är äggföretagen som har vinklat forskningen.
    Anonym (Fakta) skrev 2018-12-06 21:33:21 följande:
    Förvriden forskning som äggproducenterna har lyckats marknadsföra. Proteinet i äggen är inte bättre än i till exempel spannmål.

    Upp till bevis TS.. Eller så kan du ha den goda smaken att erkänna att du vill provocera.
  • EnAnonumius
    Anonym (Ny Vegan) skrev 2018-12-07 04:17:57 följande:
    Jag har lagt fram ett par länkar som du kan läsa om och begrunda. ;)
    Läs och begrunda.... Det är nyckelfrasen.
    Läsa och begrunda var inte din egna starka sida, eller?

    Läs och begrunda vad jag efterfrågade av TS..
    Läs och begrunda var TS verkligen har påstått, jag har lagt med TS påstånden.
    Läs och begrunda dina egna länkar, en gång till, och se om de verkligen svar på det jag efterfrågade av TS.

    Läs och begrunda noga, så kanske du slipper att komma med icke svar,  med vidhängande poänglös vinkade smiley.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Ny Vegan) skrev 2018-12-07 04:16:36 följande:
    Lilla rara Aniiee. Om du har en åsikt om de vetenskapliga undersökningar så tycker jag du ska skriva om just det. Jag tänker inte springa dina ärenden...
    Är det vanligt att Veganer använder sig av härskartekniker?
    Eller är det bara du som använder dig av härskarteknik, när du inte kan svar på ett vettigt sätt.

    Du använder dig av härskartekniken: Förlöjligande.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Ny Vegan) skrev 2018-12-07 16:53:12 följande:
    Härskartekniker? Vilka stora ord du använder...
    Det är härskarteknik att kalla någon för "lilla rara NN/vännen".  Så det är knappast stora ord.

    Och nej du har ingen rättighet/skyldighet att kräva "omvänd bevisbörda". 
    Jag frågade TS och inte dig dessutom. Men du kanske är TS som har bytt "nick"?


  • EnAnonumius
    Anonym (Allätare) skrev 2018-12-08 17:51:18 följande:
    Jag är inte vegan och det bar inte mej du frågade men det är ju rätt välkänt så jag bjuder på länk till WHO som reder ut begreppen.
    www.who.int/features/qa/cancer-red-meat/enJag har noterat att Allätaren inte är en vegan.
    Vilket bekräftar just det Flash Gordon skrev också i inlägg #181.

    Och det bekräftar ju inget av det Veganerna påstår om kött.
    Om nu inte "Anonym(Fakta)", vill hävda att WHO's raport är "vinklad av kött industrin" och då skall TS, (aka "Anonym (Fakta)", eller någon annan Vegan, komma med solida _objektiva_ bevis på att så är fallet.

    Här är ett utdrag ur WHO's som länkas till.

    Jag citerar:

    "13. Could you quantify the risk of eating red meat and processed meat?

    The consumption of processed meat was associated with small increases in the risk of cancer in the studies reviewed. In those studies, the risk generally increased with the amount of meat consumed. An analysis of data from 10 studies estimated that every 50 gram portion of processed meat eaten daily increases the risk of colorectal cancer by about 18%.


    The cancer risk related to the consumption of red meat is more difficult to estimate because the evidence that red meat causes cancer is not as strong. However, if the association of red meat and colorectal cancer were proven to be causal, data from the same studies suggest that the risk of colorectal cancer could increase by 17% for every 100 gram portion of red meat eaten daily."

    (slut citat)

    Så det är ju lustigt att Veganerna i denna tråd har inga solida handfast bevis på att det är ohälsosamt att äta kött som människa. 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Flash Gordon skrev 2018-12-08 16:36:35 följande:
    Det är helt ok att propagera för att vi ska minska vår konsumtion av animalier men gör det åtminstone med ärliga argument.

    Eller, om det verkligen är där förståndet stoppar, så utbilda er bättre.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Aniiee skrev 2018-12-08 19:29:30 följande:
    Även studierna WHO har tittat på lider av Healty User Bias, så även dessa bör tas med en nypa salt.
    Jag vet detta. Det är ju så med alla studier.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Fakta) skrev 2018-12-09 18:21:01 följande:
    "... John Ioannidis, MD, chairman of disease prevention at Stanford University told The New York Times. Dariush Mozaffarian, MD, dean of the School of Nutrition Science and Policy at Tufts University told NPR that while theres not enough evidence to give specific amounts of meat that are safe to eat, his general recommendations are no more than one to two servings per month of processed meats, and no more than one to two servings per week of unprocessed meat.
    Kort sagt det är inte fakta du levererar utan enbart fiction.
    Och jag kommer att se alla dina "citat" du skriver på svenska/eller engelska som fiction tills du begriper att du skall länka till objektiva källor.

    Eller så kan man hävda att DU enbart kommer med studier framtagen av veganlobbyn.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Fakta) skrev 2018-12-09 23:08:32 följande:
    Det är fakta. Jag ska se om jag kan länka källan när jag kommer hem. 
    Du skall "SE" om du "KAN" länka till källa när du kommer hem.. Drömmer

    Du kunde ju gott länka samtidigt som du skrev inlägget. Du vet det går att länka även om man "inte är hemma".
    Kunde du skriva inlägget när du "inte var hemma" så kunde du ju länka också fast du "inte är hemma".
    Anonym (Fakta) skrev 2018-12-09 23:08:32 följande:
    Sen har du ingen rättighet att tala om för mig att jag ska göra någonting. Ha en trevlig kväll.
    Jag har knappast talat om för dig vad du skall göra. Du är FULL FRI att välja att INTE begripa att du skall länka till objektiva källor om du vill. 
    Så nästa smällfeta lögn du skall komma med? När du ändå håller på menar jag.. Drömmer


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Fakta) skrev 2018-12-10 11:38:42 följande:
    Skänk hundringen till Bris. Kolla på den här videon när du har tid.


    " target="_blank">

    Läste du själv vad som stod i videobeskrivningen, du vet den lilla texten som står under videon?

    Jag citera  från video beskrvningen;

    "Passionate believers in whole food plant based diets, no chemicals, minimal pharmaceutical drugs, no GMO's. Fighting to stop climate change and extinction."
    (slut citat)

    Snacka om att det är framtaget från veganlobbyn.

    Och det ser ju särskilt trovärdigt ut att snacka för  hälsosam "vegan föda" med folk som ser ut som bara skinn och ben, (synnerhet kvinnan i lilla) i kroppen. 

    Jo jo.. Du har verkligen övertygat mig att bli vegan, för man vill ju verkligen se ut som ett vandrande skelett med skinn, det är ju så hälsosamt att vara direkt underviktig... Drömmer
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    elmadumle skrev 2018-12-10 20:40:16 följande:
    Eller så är kött inte farligt att äta i rimliga mängder helt enkelt:) vi är många som föder upp kaniner och äter upp överskottet, ett klimatsmart kött, inga som helst konstigheter  i deras foder då de är gräsätare, fram för mer kaninkött i Sverige!
    Åh... Kanin som är så gott... Det var länge sen jag åt kanin och deras släkting hare.... Glad
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Ny Vegan) skrev 2018-12-13 17:25:47 följande:
    Att jag nämnde myror och termiter var för att visa att dom inte ens äter rött kött.

    Men jag håller med dig Flash Gordon, att hade människan hållit sig till en diet med 97 / 3% så hade hade det nog inte varit något problem. Sen om man kallar det för vegan eller inte spelar mindre roll.

    Dock ska jag erkänna att jag kallar mig inte "vegan" bland folk, utan frågar någon mig så säger jag bara att jag försöker underviker kött och mejeriprodukter.

    Som ett exempel skulle jag inte ha några problem om du grillade en flintastek bredvid min majskolv. Lite fett stänk kan jag tåla.

    Dock känns det som ordet "vegan" har blivit lika infekterat som order "feminist"... Så jag kan förstår att folk blir arga på just veganer, précis som folk fortfarande blir arga att man inte får röka var som helst.

    Lite "jag sköter mitt och du sköter ditt" mentalitet.
    Det skrev du INTE..

    Jag skall citera dina egna ord från inlägg #224:
    Anonym (Ny Vegan) skrev 2018-12-12 21:31:39 följande:
    Gorillan äter inget kött men äter gärna myror och termiter.
    (slut citat)

    Var är ordet "rött" i den meningen? Du skriver bara "kött" och inget annat. Skriver du kött utan att definiera vilket typ av kött, så får du svaret där efter också.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (du är lurad) skrev 2018-12-14 18:03:17 följande:
    Feminismen har bra status och vore det inte för den så skulle kvinnor fortfarande inte ha rösträtt. Före 1965 var det inte brottsligt får en äkta man att våldta sin fru. Jag tackar feminismen för att mitt liv är så mycket bättre idag än på 60-talet. Men det är lång väg kvar, eftersom världen är full av Flash Gordons.
    Grattis, du bekräftade just "Flash Gordon", det är sådan resonemang, som ditt, och svartvita slutledningsförmåga som ditt, som gör att feminismen blir mer och mer "hatad".

    Bara för att man inte gilla feminismen som rörelse _hur den ser ut IDAG_, betyder aldrig samma sak som att man är emot jämställdhet i sig, för den saken skull. 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Vill du vara frisk och leva länge ska du bli vegan