• Anonym (Utnyttjad)

Är jag utnyttjad??

Jag och min sambo har precis gjort slut, eller det har gått ett par månader redan. Vi valde att fortsätta vara vänner och det är vi båda okej med. Vi vill vara vänner, men det lär ju rinna ut i sanden förr eller senare...

Nåja, han vill alltid ha sex med mig då vi ses. Iofs är det ingen nyhet... han var så under förhållandet också, han hade stor sexlust men inte jag. Jag som vanligt vill sällan ha sex med honom men ofta tjatar han till sig det ändå, eller så får man dåligt samvete för att man säger nej...

Så en dag frågade jag av honom: Hade du inte velat vara vän med mig om vi slutade ha sex? Han gav inget rakt svar egentligen men nämnde iallafall *joo, men jag tror inte att det hade funkat.* Sedan frågade jag inte mer utan lät det vara så, funderade för mig själv vad han menade dock....

Vad tror ni? Är det bara sex han vill ha av mig :/

• Svar på tråden Är jag utnyttjad??
  • kioskvältare

Du låter bara kuvad, sorgligt.

Du ska såklart varken ha sex med honom eller "hjälpa" honom och faktiskt inte ens vara vän med honom, finns ingen anledning.

• Anonym (mmm)
    Anonym (Utnyttjad) skrev 2018-12-07 22:08:57 följande:

Jag och min sambo har precis gjort slut, eller det har gått ett par månader redan. Vi valde att fortsätta vara vänner och det är vi båda okej med. Vi vill vara vänner, men det lär ju rinna ut i sanden förr eller senare...

Nåja, han vill alltid ha sex med mig då vi ses. Iofs är det ingen nyhet... han var så under förhållandet också, han hade stor sexlust men inte jag. Jag som vanligt vill sällan ha sex med honom men ofta tjatar han till sig det ändå, eller så får man dåligt samvete för att man säger nej...

Så en dag frågade jag av honom: Hade du inte velat vara vän med mig om vi slutade ha sex? Han gav inget rakt svar egentligen men nämnde iallafall *joo, men jag tror inte att det hade funkat.* Sedan frågade jag inte mer utan lät det vara så, funderade för mig själv vad han menade dock....

Vad tror ni? Är det bara sex han vill ha av mig :/

What? Så ni är "vänner" men har fortsatt ha sex? Grattis, du är utnyttjad

Det är inte så väldigt ovanligt att par som nyss brutit upp har sex, men då ska ju det var på lika villkor och det är det sällan. Har bl.a ett ex själv som frågade om vi inte kunde ha sex efter skilsmässan - eh, nej tack. 
    Hans tanke var att han var livrädd att inte träffa nån på ett tag och därmed vara utan sex under lång tid. Men jag ville ju inte vara till baar för den sakens skull! 

Du mår bättre att säga att ni inte ska umgås på ett tag nu. Att ha sex för att du känner lite dåligt samvete om du inte säger ok, det är ju helt stört! 
  • Anonym (asdf)

Varför får du dåligt samvete?

• Anonym (asdf)

Vill du ha sex med honom? Du nämner inte alls vad du vill.

• Fiona M

Ja, du är utnyttjad.

Brukar du ha sex med vänner för att slippa dåligt samvete? Jag gissar nej, så varken han eller du tycker själva ni är vänner.

Sluta umgås med honom.

• Anonym (Utnyttjad)
    Anonym (asdf) skrev 2018-12-08 12:14:52 följande:

Varför får du dåligt samvete?

Anonym (H) skrev 2018-12-08 11:38:35 följande:

Undrar jag med

Anonym (Håk) skrev 2018-12-08 09:13:02 följande:

Varför ger du med dig?? Och vadå dåligt samvete?

Har försökt fundera på det lite.. Varför får jag dåligt samvete om jag säger nej? Jaa det är väl för att jag inte kan göra honom besviken eller sårad... jag har så himla dålig självkänsla också, säkert därför också. :/
  • Anonym (Utnyttjad)
    Anonym (Ja) skrev 2018-12-08 08:45:14 följande:

Ledsen, men det låter som om att han ser dig som en kk.

Ta hand om dig själv och gå vidare!

Lite så verkar det som, men ändå verkar han vilja ha ett förhållande med mig... (inte på dessa grunder men för andra)
  • Anonym (Utnyttjad)
    Anonym (asdf) skrev 2018-12-08 12:16:36 följande:

Vill du ha sex med honom? Du nämner inte alls vad du vill.

Nä det gjorde jag ju inte sådär direkt, men skrev att jag sällan vill ha med honom. Och det är så det är... Typ 1 av 5 ggr vill jag. Typ aldrig från början men ibland när vi kommit igång liksom...
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Utnyttjad) skrev 2018-12-08 17:43:07 följande:
    Nä det gjorde jag ju inte sådär direkt, men skrev att jag sällan vill ha med honom. Och det är så det är... Typ 1 av 5 ggr vill jag. Typ aldrig från början men ibland när vi kommit igång liksom...
    Men sluta! 
    Fy, det är så tragiskt med människor som tillintetgör sig själv för någon annans skull. Det här "fungerar" bara tills han en dag plötslig hittat nån annan att ha sex med. Då kommer han inte ringa dig längre och kanske är det inte förrän först DÅ som du faktiskt förstår det vi i tråden skrivit. 
  • Anonym (Utnyttjad)
    Anonym (mmm) skrev 2018-12-08 17:48:35 följande:

Men sluta! 

Fy, det är så tragiskt med människor som tillintetgör sig själv för någon annans skull. Det här "fungerar" bara tills han en dag plötslig hittat nån annan att ha sex med. Då kommer han inte ringa dig längre och kanske är det inte förrän först DÅ som du faktiskt förstår det vi i tråden skrivit. 

Mm kanske så, men jag har blivit nedbruten av så många killar så jag har jätte dålig självkänsla å självförtroende och allt vad det heter. (Och ja jag ska jobba på det inför eventuell nästa kille). Har svårt att säga nej i övrigt också, inte bara i dethär. Sedan umgås vi vardagligt också, inte så att han ringer för sex liksom. Sexet är en mindre del av vårt umgänge
Svar på tråden Är jag utnyttjad??