• Anonym (Grrrrrrr........jävla måsar!)

Hårt sminkad kvinna. Fungerar det för dig?

Ja, du vet. En kvinna med lager av foundation och därtill mascara, kanske läppstift, läppglans och annat som täcker ansiktet. Hon kanske även solar solarie.

Väldigt intresserad av sitt utseende och kläder. Möjligtvis har hon gjort en skönhetsoperation.

Är du bekväm med att ha henne som din partner om du tycker det mesta annat med henne är attraktivt?

Har inte millimetrarna av smink någon betydelse?

Sållar du redan från början bort henne då du tycker att vacker utan spackel är så mycket mer attraktivt?

• Svar på tråden Hårt sminkad kvinna. Fungerar det för dig?
  • Mongoliet

Startar kanske inte själv en flirt med den typen av tjej men om vi av någon anledning lärde känna varandra på ett jobb eller någon annan miljö där vi ses ofta så kanske man hade fått könslor trots att det yttre initialt inte var intressant.

• Anonym (Kvinna)

Det där säger ju ingenting.

Jag är vacker utan spackel men sminkar mig väldigt mycket men ser ändå naturligt ut. Har gjort skönhetsoperation och förstorat läpparna och män ser mig generellt som en naturlig skönhet, och ingen vet om mina kosmetiska ingrepp. 

Alltså kan man inte välja bort något som man är ovetandes om.

• Mongoliet
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-12-07 23:06:50 följande:

Jag är vacker utan spackel men sminkar mig väldigt mycket men ser ändå naturligt ut. Har gjort skönhetsoperation och förstorat läpparna och män ser mig generellt som en naturlig skönhet, och ingen vet om mina kosmetiska ingrepp. 

När jag läste denna ts tänkte jag tex på Li i Bachelor. Samma nu när du skriver. Ingen aning om hon har gjort något ingrepp eller inte men den looken, naturlig eller ej är för mycket av allt för min smak & hade inte startat en flirt med henne utan anledning.
  • Anonym (Nejtack)

Väljer bort, utan fundering ens.

• Anonym (Bäver)

Hårdsminkade kvinnor är aldrig snygga. Aldrig.
  • Anonym (Mia)

Men frågan var ju riktad till män. När kvinnor hör "hårt sminkad" så tänker de typ detta:

Medan män tänker detta:

• smulpaj01

En av mina nära väninnor ser ut så. Hon har extremt mycket smink, löshår, jättesillisar som inte ser naturliga ut alls. Jag tycker hon är jättefin (men det kan bero på att jag tycker om henne) min pojkvän tycker hon är skitful och att jag som har ett naturligt utseende är mycket snyggare. I början trodde jag han sa det för att ragga på mig (de var vänner först) men nu har jag förstått att han verkligen tycker så. Hon har även visat tuttarna för honom flera ggr men nej, funkade inte heller.

• sillson
    Anonym (Mia) skrev 2018-12-07 23:18:47 följande:

Men frågan var ju riktad till män. När kvinnor hör "hårt sminkad" så tänker de typ detta:

Medan män tänker detta:

Bägge sminkningarna ser vedervärdiga ut.
  • Anonym (U2)
    Anonym (Mia) skrev 2018-12-07 23:18:47 följande:

Medan män tänker detta:
    Trams.
Svar på tråden Hårt sminkad kvinna. Fungerar det för dig?