• Anonym (Grrrrrrr........jävla måsar!)

Hårt sminkad kvinna. Fungerar det för dig?

Ja, du vet. En kvinna med lager av foundation och därtill mascara, kanske läppstift, läppglans och annat som täcker ansiktet. Hon kanske även solar solarie.

Väldigt intresserad av sitt utseende och kläder. Möjligtvis har hon gjort en skönhetsoperation.

Är du bekväm med att ha henne som din partner om du tycker det mesta annat med henne är attraktivt?

Har inte millimetrarna av smink någon betydelse?

Sållar du redan från början bort henne då du tycker att vacker utan spackel är så mycket mer attraktivt?

• Svar på tråden Hårt sminkad kvinna. Fungerar det för dig?
  • Mongoliet
    Anonym (Bäver) skrev 2018-12-08 22:03:23 följande:

Stina Nilsson ser ut som ett barn.

Kalla är bara tusen tänder & ett jävla bölande. Noll attraktivitet. Stina är söt.
  • Anonym (Bäver)
    Mongoliet skrev 2018-12-08 22:04:50 följande:
    Kalla är bara tusen tänder & ett jävla bölande. Noll attraktivitet. Stina är söt.
    Jo, söt håller jag med om att hon är.
    Men hon ser barnslig ut.
    Anonym (Bäver) skrev 2018-12-08 22:03:23 följande:
    Stina Nilsson ser ut som ett barn.
    Vet inte vem Stina Nilsson är. Kalla ser dock naturlig och väldigt frisk ut och det är attraktivt, tycker jag.

Att vara snygg är något annat. Men Kalla är snyggare än vilket spackelmonster som helst.

Henne jag såg/träffade idag på nära håll hade en lerfasad i ansiktet. Som någon varit framme med lera och spacklat.

Minns henne från gymnasiet, var så redan då. Undrar hur hon ser ut utan smink. När ska huden kunna få andas?
  • Mongoliet
    Anonym (Grrrrrrr........jävla måsar!) skrev 2018-12-08 22:46:34 följande:

Vet inte vem Stina Nilsson är. Kalla ser dock naturlig och väldigt frisk ut och det är attraktivt, tycker jag.

Att vara snygg är något annat. Men Kalla är snyggare än vilket spackelmonster som helst.

Henne jag såg/träffade idag på nära håll hade en lerfasad i ansiktet. Som någon varit framme med lera och spacklat.

Minns henne från gymnasiet, var så redan då. Undrar hur hon ser ut utan smink. När ska huden kunna få andas?

Kalla har verkligen ett platt utseende & hon sminkar sig innan hon åker. Samma trista utseende som Kluft, Magdalena Forsberg, Pillan, Anja, Caroline Seger, Fischer mfl. Typiskt trista svenska tjejer. Noll karisma.
  • tankfull
    Mongoliet skrev 2018-12-08 23:12:42 följande:
    Kalla har verkligen ett platt utseende & hon sminkar sig innan hon åker. Samma trista utseende som Kluft, Magdalena Forsberg, Pillan, Anja, Caroline Seger, Fischer mfl. Typiskt trista svenska tjejer. Noll karisma.
    Noll karisma? Det dessa fantastiska, fräscha, vältränade och sunda sports-kvinnor har åstadkommit är helt jäkla outstanding! Uttrycket "att kasta pärlor för svin" passar väldigt bra här. 
  • Anonym (Ett litet minus)

Sådant tycker jag är ett litet minus, rejäl sminkning är sällan snyggt, om man inte skall på stor fest, uppträda på en scen eller liknande då kan det se bra ut.

Men det är inget jag skulle rata någon för.

Anonym (Ett litet minus) skrev 2018-12-08 23:30:54 följande:

Sådant tycker jag är ett litet minus, rejäl sminkning är sällan snyggt, om man inte skall på stor fest, uppträda på en scen eller liknande då kan det se bra ut.

Men det är inget jag skulle rata någon för.

Innebär det att du skulle kunna leva med någon som är aggressivt sminkad/spacklad, som ex Charlotte Perrelli.
    Hon går tydligen att se på TV4 på lördagar nu.
    Och jag har sett henne I R L, som en barbie med groteskt mycket smink. Plastig.

Nu skriver snart någon att jag är en hatare...
  • Anonym (A)

Tycker att det känns rätt vagt vad ni menar med en "hårt sminkad kvinna". Känns nästan som att ni menar alla som använder mer än färgad dagcreme och mascara till någon som använder en halv flaska foundation, har tatuerade ögonbryn och fyllda läppar.

För ja, har man kakat på sminket fattar ju vem som helst att det inte blir fint. För ser det ut så, då har man ju gjort fel. Kan man inte sminka sig ser det ju lika fult ut i en "minimal" sminkning som en "maximal". Och det går ju att sminka sig "mycket" utan att det ser ut som en tjock kaka. Är ju bara att kolla på någon professionell makeup artist (typ Lisa Eldridge).

Vad är poängen med tråden?

• misil

En kvinna som vet hur man sminkar sig tyder på ett estetiskt sinnelag,som jag uppskattar.

• tankfull
    Anonym (A) skrev 2018-12-09 02:44:36 följande:

Tycker att det känns rätt vagt vad ni menar med en "hårt sminkad kvinna". Känns nästan som att ni menar alla som använder mer än färgad dagcreme och mascara till någon som använder en halv flaska foundation, har tatuerade ögonbryn och fyllda läppar.

För ja, har man kakat på sminket fattar ju vem som helst att det inte blir fint. För ser det ut så, då har man ju gjort fel. Kan man inte sminka sig ser det ju lika fult ut i en "minimal" sminkning som en "maximal". Och det går ju att sminka sig "mycket" utan att det ser ut som en tjock kaka. Är ju bara att kolla på någon professionell makeup artist (typ Lisa Eldridge).

Vad är poängen med tråden?

Om du tittar på första bilden på sidan 1 så ser du en kvinna som är hårt sminkad. Hon har massor med svart eyeliner, lösögonfransar och huden ser helt felfri och målad ut på grund av flera lager kräm och puder. Det ser inte kakigt ut men det är väldigt mycket. Skulle du vilja vara ihop med en kvinna som ofta sminkade sig på det viset eller skulle du föredra en kvinna som bara har lite tunn Foundation och kanske lite mascara till vardags? 

Poängen med tråden är väl att det är lite intressant att veta vad män tycker är snyggt? Och vad tycker män om dessa kvinnor som är extremt fejkade med löshår, lösfransar, lösnaglar o.s.v. ?
    Jag skulle personligen inte vilja vara ihop med en man som stod framför spegeln i en timme varje morgon för att fixa till sig, kanske stylade håret i någon avancerad frisyr eller nåt sånt, men jag skulle vilja ha en man som brydde sig om sitt utseende så pass att han snyggade till hy, hår, tänder och duschade.
Svar på tråden Hårt sminkad kvinna. Fungerar det för dig?