Amorosha skrev 2018-12-08 10:04:56 följande:
Hur gjorde du för att vänja henne vid att söva sig själv? Har provat ta ett steg i taget, flyttat mig en bit från sängen osv, men hela tiden har det kommit saker i vägen så att jag fått börja om från början, tex att hon blivit sjuk och fått sova mellan oss igen. Lite velig till vilken metod jag tycker är bra.
Jag la henne helt enkelt i sin säng och gick ut och stängde dörren, väntade utanför och lyssnade på hennes gråt.. så länge hon bara var arg fick hon vara, om hon reste sig upp gick jag in och la henne ner igen, utan att ge henne någon egentlig uppmärksamhet.. sen gick jag ut igen och stängde dörren.. så gjorde jag så tills hon somnade.. blev hon hysterisk så gick jag in och tog upp henne och satte mig med henne i vår säng så fick hon somna där innan jag la tillbaka henne i sin säng igen..
Gick på en vecka sen inga problem.. hon flyttade ut ur vårt sovrum först vid 2,5 års ålder och då fick vi göra samma procedur igen, men med tillägget att jag läser en saga för henne innan vi säger godnatt.. och nu sover hon i riktig säng och inte spjälsäng längre heller och behövde inte köra med stängd dörr nu heller utan gick bara nedför trappan (vi har sovrummen på ovanvåningen)