• Anonym (Älskarinnan)

Vad är en KK?

Som ovan. Hur ser en KK-relation ut? Är det bara ligga, eller kan man samtidigt vara bästa vänner som kan prata om ALLT, titta på porrfilm ihop, skratta ihop och allt utom att ha ett officiellt parförhållande?

Jag avskyr ordet KK, föredrar "älskare". Vad är skillnaden om någon sådan finns?

• Svar på tråden Vad är en KK?
  • TeenageFanclub
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2018-12-08 20:46:30 följande:

Som ovan. Hur ser en KK-relation ut? Är det bara ligga, eller kan man samtidigt vara bästa vänner som kan prata om ALLT, titta på porrfilm ihop, skratta ihop och allt utom att ha ett officiellt parförhållande?

Jag avskyr ordet KK, föredrar "älskare". Vad är skillnaden om någon sådan finns?

Är upp till dig och den andre att utforma er kravlösa relation.

Så tänker jag, men har samtidigt ingen direkt erfarenhet av kontaktformen.

Kan också kallas vän ++ / vän plus-plus.
  • Mongoliet

KK är som hen i detta fallet. Älskare/älskarinna

• Anonym (Lilja)

Kk är någon man bara har sex med inga känslor inblandade ell er gör saker ihop med.

Om du vill ha nån du kan dela känslor , uppleva saker med och ha sex med så skaffa dig ett förhållande.

Vanlig kompis hittar man på saker med och är bästisar och berättar allt för varandra man har inte sex med sina vänner.

Nu har du fått skillnaderna förklarade för dig:)

• Anonym (Inkadalen)

Du sätter väl ribban för din relation, jag personligen skulle aldrig ligga med en person som inte tillför något till mig, klart att tillit, humor, attraktion, kärlekkänslor och vänskap är det man vill känna. Sen kan det nog vara svårt att hitta allt i en person och säg att man gör det, då vill man inte kasta bort det på att bara vara kk.

Tillslut kommer då personen börjar söka alla de känslorna i någon annan. Men ett löfte om att man är exklusiv känns som ett måste om kondom ska åka av. Älskare / älskarinna är klart finare än kk.

• Anonym (Min tolkning)

Kk=man har inga romantiska känslor men fungerar ihop och har bara sex.

Älskare/älskarinna=man har romantiska känslor för varandra, man fungerar ihop, hittar på saker som inte bara är sexrelaterat, man visar ömhet och omtanke och har sex.

Förhållande=man har allt som älskare/älskarinna och man är ett par officiellt.

• Robert 832

Aldrig haft någon relation som enbart gått ut på att knulla, det är ändå helt ointressant att knulla vem som helst. En kk ser jag som lite av en bästa vän, man kan känna och bry sig men utan förväntningar och man umgås för nöjets skull.

• Anonym (:))

Jag har har haft några kk?s i mina dagar och det har varit regel på att inte bli kär och blir man det så avslutar man och slutar träffas. Jag är kvinna 28 år och dessa killar har mest varit för sexets skull. Sen har man haft nån kk som man klickat med som vän men ändå inte velat ha som pojkvän. Men så fort det kommer känslor imellan har jag avslutat.

• Anonym (En till som avskyr ordet KK)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2018-12-08 20:46:30 följande:

Jag avskyr också ordet KK. För mig låter det oerhört pubertalt. Jag fattar inte heller varför vuxna människor inte använder ordet älskare /älskarinna istället. Eller säger typ "någon jag dejtar" eller "någon jag träffar ibland"istället om det handlar om en person man gör mer än bara har sex med. Dejta kan man väl göra utan att nödvändigtvis planera en gemensam framtid ihop?

Första gången jag hörde ordet KK var på högstadiet någon gång på 90-talet. Jag förknippar ordet med väldigt unga människor och tycker att det låter nästan groteskt när 40-åringar pratar om sina jämnåriga KK:s. Hade jag varit singel och någon jämnårig frågat mig om vi skulle bli KK hade jag blivit sjukt avtänd av ordvalet.
  • Anonym (Boa)

kk = kaffekompis. Man dricker kaffe och pratar om allt mellan himmel och jord.

• Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (:)) skrev 2018-12-10 08:00:38 följande:

Jag har har haft några kk?s i mina dagar och det har varit regel på att inte bli kär och blir man det så avslutar man och slutar träffas. Jag är kvinna 28 år och dessa killar har mest varit för sexets skull. Sen har man haft nån kk som man klickat med som vän men ändå inte velat ha som pojkvän. Men så fort det kommer känslor imellan har jag avslutat.

Och det även om det är du som blivit kär?
  • Anonym (:))
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2019-03-17 15:19:55 följande:

Och det även om det är du som blivit kär?

Jag fick känslor för en kille, avlutade det direkt då jag inte kände han var rätt för mig. Dessutom visste jag att han var med en massor med andra tjejer och jag var okej med det, tills jag insåg att jag inte var okej med det längre och då blev allt bara konstigt. För mig är en kk en sak och kärlek en annan.
  • Spaceman

Har aldrig haft något annat än "ett förhållande" så jag kan ha fel här...

KK är nån man bara ligger med och är öppen med att relationen är sån.

Älskare/Älskarinna är nån man har vid sidan av och är otrogen med. Oftast hemligt.

Det trodde jag var skillnaden...

Dejtar gör man i början av förhållandet när man går på dejter och lär känna varandra. I det här stadiet kan man träffa flera samtidigt.

Förhållande, pojk och flickvän, sambo särbo etc. Då träffar man (i de allra flesta fall) bara en annan person och är öppen med att det är så.

• Anonym (Kvinna35)

Jag har haft olika typer av KK relationer och jag tror inte det finns en rätt eller fel definition. Det beror helt på vad du och den du ha relationen med kommer överens om. Skillnaden mellan ett förhållande och en KK är att man är fri att göra vad man vill. Det är mest frågan om sex och möjligtvis även vänskap men det finns inga romantiska känslor.

Jag har haft relationer där jag endast träffar personen för att ha sex. Vi kanske pratar i en timme eller två först medan vi dricker en kopp kaffe men vi gör aldrig något mera tillsammans och diskussionerna är ytliga. Sedan har jag även haft KK förhållanden där han ibland blir övernatten och vi även kan gå ut och äta tillsammans eller något annat. Själv föredrar jag den första varianten. I den andra blir man lätt fäst vid personen som vän fast man inte skulle vilja ha ett förhållande med den. KK relationer har en tendens att ta slut efter ett tag och då förlorar men även samtidigt en vän. 

• Spaceman

En KK sökes! Någon som, precis som jag, vill ses och då för att njuta till fullo. Vi kan ses lite när som helst ? på kvällen, på morgonen, eller varför inte mitt på dagen? Kanske på lunchrasten till och med? Det finns ju många sätt att lösa detta på!

Vi kan vara hemma hos dig eller mig ? det kvittar! Men jag kan också tänka mig att ses offentligt. Antingen ses vi själva, eller så bjuder vi in fler! Det är ju alltid trevligt om man är några stycken!

Jag har inga direkta krav, men det är givetvis ett stort plus om du har sjysta bönor!

Så vad säger du? Vill du bli min KaffeKompis?

Själv föredrar jag Zoega

Svar på tråden Vad är en KK?