• snögubben

    Terrorattacker på Jul

    Nu har ytterligare en terrorattack skett på en julmarknad i Frankrike. I Nederländerna stoppade polisen ett terrordåd som innefattade bomber.
    Risken är större för terrordåd just under kristna högtider. Låter du dig påverkas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Terrorattacker på Jul
  • flygrl

    Tanken på terrordåd e jobbig och skrämmande men jag besöker ändå julmarknader. Skulle kanske tänka mig för lite mer om jag bodde i Frankrike tex.

  • Anonym (2018)

    Svenskar är ju kända för att vara naiva och lite dumma. "Nej det händer inte här" trots att vi har 2 miljoner muslimer och fri invandring för IS-krigare. 

  • Anonym (-)

    Jag åker bil i mitt jobb typ 9h/dag. Dör jag inte då så lär jag nog inte dö i nån terrorattack.

  • Anonym (F)
    Anonym (2018) skrev 2018-12-13 11:48:06 följande:

    Svenskar är ju kända för att vara naiva och lite dumma. "Nej det händer inte här" trots att vi har 2 miljoner muslimer och fri invandring för IS-krigare. 


    Och hur många svenskar har dödats av IS krigare senaste åren? Är risken större eller lägre jämfört med att åka bil till jobbet dagligen? Om inte, varför ska jag vara mer hysterisk även om risken finns?
  • Anonym (2018)
    Anonym (F) skrev 2018-12-13 11:57:05 följande:
    Och hur många svenskar har dödats av IS krigare senaste åren? Är risken större eller lägre jämfört med att åka bil till jobbet dagligen? Om inte, varför ska jag vara mer hysterisk även om risken finns?
    5 på Drottninggatan vara ett barn
    Sedan har vi flera soldater som är nere i Syren och strider mot IS... Men du kanske inte är intresserad av nyheterna.
Svar på tråden Terrorattacker på Jul