EnAnonumius skrev 2018-12-13 01:14:52 följande:
Förstår du inte?
Även Undersköterska skall kunna hantera en svimmande patient, kräkande patient, etc etc..
Det skulle BLI missvisande om du sprang runt i sjukhuskläder, oavsett vilken sjukhusklädsel du väljer.
Så det är ingen bra idé alls att använda sjukhuskläder alls, det är nämligen inte vettigt att vilseleda patienter och anhöriga på sjukhuset, det bör du ju förstå själv egentligen, att det ÄR viktigt att skilja på "underhållstekniker" (eller vad man skall kalla dig för) och sjukvårdspersonal. Det borde ju tillhör normalt sunt förnuft att förstå detta.
Så hur tänkte du egentligen när du ansåg att sjukvårdskläder skulle vara vettigt för dig att ha på dig, när du egentligen skall jobba och justera medicinsk maskinutrustning?
Jag vet inte vilket sjukhus du har som "hemmasjukhus" men där jag jobbar finns det mängder med personal på sjukhuset som inte har omvårdnads- eller sjukvårdsutbildning som ändå klär sig i sjukhuskläder, just eftersom de rör sig i ytor som har hygienkrav.
Som någon annan skrev ovan m
edicintekninker, dietister, psykologer, måltidspersonal stationerade på avdelningar, sjukgymnaster, sjukhusfysiker, tekniker, etc.
Vad är det farliga i att någon misstar en för någon vårdande personal? Då svarar man enkelt "jag är XXX och kan inte hjälpa dig, vänd dig till receptionen/ssk/läkaren/ect där borta så kan de säkert visa/hjälpa dig".
Det borde tillhöra sunt förnuft att förstå att alla som har sjukvårdskläder på sig inte nödvändigtvis är sjukvårdsutbildade, annars har man missat att det behövs många fler yrkeskategorier på ett sjukhus än läkare, ssk och uskor.