linsen79 skrev 2020-02-20 21:30:41 följande:
Åh vad spännande! Vilket toppenresultat! Så de har skickat 11 för PGS-test nu? Låter ju jättelovande. Jag tror vi fick svar efter typ 10 dagar, men det kan ha varit 2 v också. Minns inte helt.
AsDfg78 skrev 2020-02-14 23:47:13 följande:
Fy, låter ju riktigt jobbigt med långa protokollet

Speciellt om det inte ger någon "utdelning". Skönt du har det avklarat nu iallafall! Och 26 ägg måste ju vara ett bra resultat? Jag fick "bara" 16 sist och tyckte det var helt ok...
Jag vet inte riktigt hur vi ska göra nu. Känns tveksamt om långa protokollet kommer ge oss bättre resultat och känner mig tveksam till att PGS är lösningen för oss. Har googlat mig galen de senaste veckorna och vad jag förstår är statistiken dyster om man får missfall med "bra" embryon
Det finns ju teorier om immunförsvarsproblem etc men det känns långsökt i mitt fall och blodförtunnande har jag testat. Återstår om det är ngt myom eller liknande eller möjligen om det kan vara ngt fel på embryot som inte hittats vid PGSen.
Det lutar nog åt att det blir ett till försök med PGS iaf. Är också inne på att kontakta ngn annan klinik för en second opinion och ev gå vidare med äggdonation.
Hur går det för er AsDfg78? Kommit fram till hur ni ska gå vidare?
Jag fick svar av kliniken idag att vi hade 3 friska embryon (av de 11). Och ett som var mosaiskt och kanske kunde användas om inget av de andra funkar. Känns skönt att det blev mer än ett, så har vi lite marginaler för misslyckade upptiningar också.
Dock är vår läkare på semester nu så får vänta till 18 mars för att ha möte om hur vi går vidare med insättning. Har inte fått nån info om det ska ske i stimulerad cykel eller inte. Men lutar väl åt stimulerad eftersom de inte har öppet på helger och då kan man väl styra mer med hjälp av ägglossningssprutan? Om jag fattat rätt? Så det hela kommer ju dra ut på tiden känns det som.
Har ni satt in i stimulerad eller naturlig cykel?
Funderar därför på att kanske dra igång lite annat förberedande som då kan vara klart lagom tills vi får prata med läkaren i mars/sätta igång med stimulering. Tänker då främst på ERA-test samt immuntest på Fertilitetsplus och det där mensblodstestet man kan göra per post. Orkar verkligen inte resa nånstans och göra fler saker utomlands. Det räcker med Finland!
Vet ni vilka kliniker i Sverige som erbjuder ERA? Vad kostar det?
Har ni gjort nåt annat inför insättning för att optimera?