• Anonym (ångra)

Svek - skillsmässa - ånger

Vi var tillsammans i 12 år och har två barn ihop. Senaste åren har har det bara gått neråt. Han svek mig när jag behövde honom som mest och jag mådde fruktansvärt dåligt och hämtade mig aldrig riktigt efter det. Det är absolut ingen ursäkt men jag har inte varit vid mina sinnens fulla bruk dom senaste ca 3 åren och det slutade med att jag var otrogen under ca 1 års tid. I somras bestämde vi oss för att separera då ingen av oss mådde bra ihop. Under sensommaren och hösten kunde vi ungås tillsammans med barnen. Vi pratade på ett sätt som vi inte gjort på flera år. Och hoppet väcktes (hos mig) att vi kanske någon gång i framtiden skulle kunna hitta tillbaka. Men så för ca 1 månad sedan så lyckades han få reda på otroheten och då brakade helvetet lös. Helt förståligt så klart. Jag ångrar mig så sjukt mkt att jag föll dit. Jag trodde då i min förvirrade skalle att jag kunde få det jag saknade hos någon annan. Det funkar ju naturligtvis inte så, ingen annan kan få mig på rätt köl utan det måste komma från mig själv. Mår så fruktansvärt dåligt. Både över själva handlingen som sårade min man djupt, och att det nu också har förstört alla möjligheter för en gemensam framtid. Nu har han dessutom rusat in i en ny relation och vill inte veta av mig mer än det praktiska runt barnen. Börjar nu få lite ordning i huvudet och avbröt "affären" redan innan jag visste att han hade fått reda på det. Men det spelar ingen roll, han kommer aldrig förlåt mig. Och nu vet jag inte hur jag ska ta mig vidare.

Finns det någon som varit i liknande situation? Hur tog ni er vidare? Finns det någon minimal chans till en gemensam framtid, att det förhållande han rusat in i nu bara är en slags rebound? Jag hoppas så innerligt att vi ska hitta tillbaka, även om det troligtvis kommer behövas massvis av samtalshjälp eller dyl för att komma igenom allt som hänt. Saknar honom och allt som var vi.

• Svar på tråden Svek - skillsmässa - ånger
  • Anonym (.)

"Han svek mig när jag behövde honom som mest och jag mådde fruktansvärt dåligt och hämtade mig aldrig riktigt efter det."

" .... och det slutade med att jag var otrogen under ca 1 års tid."

Det låter ju onekligen som du svikit honom å det grövsta.

Efter en sådan typ av otrohet tror jag dina chanser att få tillbaka honom som minimala, lite som chansen att bli miljonär på triss eller liknande. Det är ju inte ett ogenomtänkt snedsteg på fyllan, utan något som pågått länge o planerat, det är ju en relation vid sidan av du haft.

Du verkar ju inte ångra otroheten, utan snarare att du blev påkommen. Även det är ju något som gör det hela svårare att förlåta.

Släpp honom

• Anonym (En till)

Oj jag är nästan i samma situation som du fast jag inte gick lika långt. Träffade ett ex till mig och ljög om det. Vi hade inte sex dock men han blev sårad ändå. Vi umgicks en del och jag hoppades hitta tillbaka men han fick veta om det och sade att hans känslor försvann och blev ihop med en annan tjej snabbt. Vi har ett barn. Nu pratar han bara om barnet och vill inte träffa mig. Har blockat mig på fb och insta tom. Jag vill verkligen hitta tillbaka :/

• Anonym (ångra)
    Anonym (.) skrev 2018-12-14 18:48:05 följande:
    "Han svek mig när jag behövde honom som mest och jag mådde fruktansvärt dåligt och hämtade mig aldrig riktigt efter det." " .... och det slutade med att jag var otrogen under ca 1 års tid." Det låter ju onekligen som du svikit honom å det grövsta. Efter en sådan typ av otrohet tror jag dina chanser att få tillbaka honom som minimala, lite som chansen att bli miljonär på triss eller liknande. Det är ju inte ett ogenomtänkt snedsteg på fyllan, utan något som pågått länge o planerat, det är ju en relation vid sidan av du haft. Du verkar ju inte ångra otroheten, utan snarare att du blev påkommen. Även det är ju något som gör det hela svårare att förlåta. Släpp honom

Självklart ångrar jag otroheten. Problemet är ju att jag inte vill släppa honom.
  • Anonym (ångra)
    Anonym (En till) skrev 2018-12-14 20:05:55 följande:
    Oj jag är nästan i samma situation som du fast jag inte gick lika långt. Träffade ett ex till mig och ljög om det. Vi hade inte sex dock men han blev sårad ändå. Vi umgicks en del och jag hoppades hitta tillbaka men han fick veta om det och sade att hans känslor försvann och blev ihop med en annan tjej snabbt. Vi har ett barn. Nu pratar han bara om barnet och vill inte träffa mig. Har blockat mig på fb och insta tom. Jag vill verkligen hitta tillbaka :/

Önskar så att jag hade satt stopp innan sexet. Att jag bara hade umgåtts med honom hade mannen nog kunnat förlåt tillslut, men nu är det nog uteslutet. Har också bara kontakt ang det som rör barnen. Han har tagit bort mig på Insta och på FB är vi vänner men jag kan inte se hans inlägg. Idag gick dom visst ut med sitt förhållande på FB , fick jag höra av gemensamma vänner...
  • Anonym (värde)

Jag känner igen mig i det du skriver, dock är jag mannen. Vi har båda sårat varandra men Hennes otrohet och ovilja att bryta helt med sitt kompisprassel fick mig att få total avsmak, vi har en bra dialog angående barnen men annars så bryr jag mig inte det minsta. I efterhand så har jag förstått att hon vill lappa och hoppas fortfarande att vi ska hitta tillbaka men den bron är liksom bränd nu. 

• Anonym (ångra)
    Anonym (värde) skrev 2018-12-14 22:39:13 följande:
    Jag känner igen mig i det du skriver, dock är jag mannen. Vi har båda sårat varandra men Hennes otrohet och ovilja att bryta helt med sitt kompisprassel fick mig att få total avsmak, vi har en bra dialog angående barnen men annars så bryr jag mig inte det minsta. I efterhand så har jag förstått att hon vill lappa och hoppas fortfarande att vi ska hitta tillbaka men den bron är liksom bränd nu. 

Jag har brutit med mitt prassel. Och det gjorde jag innan jag visste att mannen visste något. Så jag bröt inte för att jag blev påkommen utan för att jag vaknade upp tillslut och insåg att det inte var vad jag ville ha. Att våran gamla bro är bränd är jag införstådd med, men jag önskar så himla mycket att det ska gå att bygga en ny.
  • Anonym (värde)
    Anonym (ångra) skrev 2018-12-14 22:47:00 följande:

Jag har brutit med mitt prassel. Och det gjorde jag innan jag visste att mannen visste något. Så jag bröt inte för att jag blev påkommen utan för att jag vaknade upp tillslut och insåg att det inte var vad jag ville ha. Att våran gamla bro är bränd är jag införstådd med, men jag önskar så himla mycket att det ska gå att bygga en ny.
    Om det nu finns någon heder i det så är det ju ändå starkt och avsluta på eget initiativ med sitt prassel.

Jag tror det största problemet med att bygga en ny bro är att den byggs till samma "ö" . Känner du att han svek dig så kommer känslan komma tillbaka och du kommer på sikt vrida på allt för att se hur han beter sig,  blir en jakt på svek tillslut. 
  • Anonym (En till)
    Anonym (ångra) skrev 2018-12-14 22:30:35 följande:

Önskar så att jag hade satt stopp innan sexet. Att jag bara hade umgåtts med honom hade mannen nog kunnat förlåt tillslut, men nu är det nog uteslutet. Har också bara kontakt ang det som rör barnen. Han har tagit bort mig på Insta och på FB är vi vänner men jag kan inte se hans inlägg. Idag gick dom visst ut med sitt förhållande på FB , fick jag höra av gemensamma vänner...

Sågs ni bara ibland eller hade ni liksom ett förhållande på sidan om? Visste den andra om din man?

Har din man/ex fått veta allt om vad som hände? Har du fått förklara? Hur länge har han vetat?

Jag tror att du måste låta honom smälta detta och bygga upp förtroende för dig igen och det kan ta tid. Under tiden måste han ha andra tjejer för att boosta sin självkänsla som raserats av otroheten. Och strunta i dig/vara elak. Sedan är ni mer "jämställda" igen och då är det större chans med en återförening. Så var den bästa du inför honom. Samarbeta med barnen, gå i terapi för att reda ut varför du var otrogen (låt gärna ngn bekant berätta det för honom) så det inte kan ske igen för annars kommer han inte våga satsa av rädsla att det kan hända igen. Sedan är han säkert förälskad i sin nya och det måste gå över och det ta slut mellan dem innan du kan ha en chans. Det är alltså en lång väg tillbaka om det ska kunna bli ni igen.

Hoppas för din skull att ni löser det. Jag försöker också göra allting rätt men det är jättesvårt. Saknar så mycket :/ I mitt fall var det inte att jag var otrogen som var felet. Mitt ex mådde dåligt samtidigt som min kille kommit för att besöka mig och blivit sjuk (fått feber, inget allvarligt) och jag valde då att åka till mitt ex och trösta honom vilket min kille tog som ett stort svek. Det fanns några andra händelser också där han kände sig bortvald men det här är nog den värsta. Varför gjorde jag det? Mitt ex hade ingen annan och jag tyckte synd om honom. Vi var ett par i många år efter att passionen dött ut och han kändes som ett syskon. Men jag tog min kille för givet. Trodde nog att det alltid skulle vara vi så självklart och såg inte att jag försummade honom :(
  • Anonym (ångra)
    Anonym (värde) skrev 2018-12-14 22:56:58 följande:
    Om det nu finns någon heder i det så är det ju ändå starkt och avsluta på eget initiativ med sitt prassel. Jag tror det största problemet med att bygga en ny bro är att den byggs till samma "ö" . Känner du att han svek dig så kommer känslan komma tillbaka och du kommer på sikt vrida på allt för att se hur han beter sig,  blir en jakt på svek tillslut. 

Var inte ute efter nån heder, ville bara förklara att jag bröt för min egen skull inte för att jag blev påkommen. Han är fullt medveten om hur mycket han svek mig och har ångrat sig sedan det hände, säger han nu när vi pratar om det iaf. Vi får väl se om det blir någon ny bro i framtiden...
  • Anonym (man)
    Anonym (ångra) skrev 2018-12-14 23:08:56 följande:

Var inte ute efter nån heder, ville bara förklara att jag bröt för min egen skull inte för att jag blev påkommen. Han är fullt medveten om hur mycket han svek mig och har ångrat sig sedan det hände, säger han nu när vi pratar om det iaf. Vi får väl se om det blir någon ny bro i framtiden...
    på vilket sätt svek han dig?
Svar på tråden Svek - skillsmässa - ånger